رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش روز جمعه در آیین افتتاح دبستان ۱۵ کلاسه ابوریحان بیرونی بجنورد اظهار کرد: پنج هزار و ۸۰۰ مدرسه طی عملکرد دولت در استانهای مختلف کشور ساخته و یا تکمیل شد.
وی تصریح کرد: به طور میانگین روزانه هشت مدرسه در دولت سیزدهم احداث و یا تکمیل شده است و ساخت این مدارس نشان از توجه ویژه به حوزه آموزش کشور و امیدآفرینی در جامعه را دارد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسهای که امروز به بهره برداری رسید نماد برقراری عدالت در کشور و نشان از توجه ویژه مناطق کم برخوردار است.
وی با بیان اینکه دانش آموزان کشور جهانی اندیش هستند، افزود: همه دانش آموزان که آمار آنها به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر میرسد به فکر کودکان غزه هستند و برای آنها دعا میکنند.
وی عنوان کرد: آنها با دانش آموزان غزهای همدردی میکنند و آرزوی نابودی رژیم غاصب را دارند.
وزیر آموزش و پرورش: ۵۷۲هزار معلم به طرح رتبهبندی اعتراض داشتند/ پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته آغاز شد
وی همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه آموزش و پرورش عزیز و گوهر ملت است اظهار داشت: هیچ فعالیتی در آموزش و پرورش زودبازده نیست، ولی خوشبازده است.
وی با ابراز اینکه نباید معلم در سر کلاس درس جز تعلیم و تربیت صحبت دیگری داشته باشد٬ افزود: پرداخت پاداش بازنشستگان از نیمه دوم همین ماه آغاز شده و تا پایان سال هم به اتمام میرسد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح رتبهبندی معلمان خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح رتبهبندی معلمان ۴۳ هزار میلیارد تومان هزینه شد. در ابتدای این طرح اشکالاتی نیز وجود داشت که ۵۷۲ هزار نفر اعتراض داشتند، اما یک به یک آنها بررسی شد.
مراد صحرایی با تصریح به اینکه آینده هر کشوری در آموزش و پرورش آن ساخته میشود تأکید کرد: معلمان کلیدیترین عناصر ایجاد تحول برای ساخت آینده هستند. اگر خراسان شمالی با همین سرعت پیش رود قطعاً آینده درخشانی در حوزه فرهنگی دارد.
مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در راستای تأکیدات ویژه دانشگاه فرهنگیان گفت: از جمله استانهایی که برای جذب حداکثری دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان تأکید ویژهای داشتیم خراسان شمالی بود که در زمان حاضر وضعیت جذب خوبی دارد و در حالت مطلوب قرار دارد.
وی با بیان اینکه در آینده بسیار نزدیک ۱۲۶ پروژه مدرسهسازی با ۴۰۰ کلاس درس به وضعیت سرانه آموزشی خراسان شمالی اضافه میشود گفت: در یک دهه آینده وضعیت آموزش و پرورش استان کاملاً متفاوت خواهد بود.