سازمان نظام مهندسی ارتقای مهارت اعضا را طی ۲ سال هدفگذاری کرد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: افزایش مهارت و به‌روزرسانی علمی اعضای این سازمان طی هدفگذاری ۲ ساله مدنظر است.

حمزه شکیب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: برگزاری همایش‌های متعدد در استان‌های مختلف از جمله اقدامات در دستور کار برای مهارت‌افزایی سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیش از ۶۰۰ هزار عضو دارد و بیشتر مهندسان و شرکت‌ها به روش سنتی کار می‌کنند که باید این ضعف رفع شود.

وی اضافه کرد: ایران در زمینه ساختمان سازی پیشرفت خوب و در جهان حرفی برای گفتن دارد که طرح نهضت ملی مسکن از جمله طرح‌ها در ایران و بی‌نظیر در دنیا است و تلاش می‌شود تا پایان دولت سیزدهم ساخت ۲ میلیون خانه محقق می‌شود.

شکیب تصریح کرد: کشور در توسعه ساختمان سازی برای اینکه عقب نماند باید مهندسان روش‌های نوین و فناوری‌های روز را جایگزین روش‌های سنتی کنند.

وی اضافه کرد: طبق رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پایه‌گذاری‌های ارزشمندی برای ارتقای علمی به منظور جایگزینی روش‌های نوین با سنتی در ساخت و ساز در دست انجام است.

شکیب اظهار کرد: کیفی‌سازی و سیاست‌گذاری در ساخت و ساز‌ها بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، اما سازمان نظام مهندسی می‌تواند پیشنهاد ارایه کند.

وی تاکید کرد: ایران زلزله‌خیز است و باید ساخت خانه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن طبق استاندارد‌های روز دنیا احداث شود.

وی اظهارداشت: طراحی و اجرای طرح ساخت خانه در ارتقای ایمنی جانی مردم موثر است و بدون شک خسارت مالی را کاهش می‌دهد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: استفاده از دانش‌بنیان‌ها در ارتقای ایمنی و سرعت در توسعه ساخت و ساز‌ها موثر است که این راهبرد در دست پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.