توسعه فیبر نوری در ۴ شهر استان نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای توسعه فیبر نوری در چهار شهر یاسوج، دوگنبدان، دهدشت و لنده حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

خداداد خالق پناه افزود: اولویت اصلی و اساسی مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد توسعه فیبر نوری و طرح نجما در استان است و برای تحقق این مهم چهار شهر یاسوج، دو گنبدان، دهدشت و لنده در برنامه این شرکت قرار دارند و اعتبار مورد نیاز آن حدود ۳۰۰ میلیارد ریال است.
 
خالق پناه گفت: با انجام این پروژه، تحول عظیمی در توسعه زیرساختی و دسترسی همگانی به اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری در سطح استان ایجاد می‌شود.
 
وی افزود: با رایزنی و پیگیری انجام شده تعداد سه دستگاه ترینچر جهت انجام عملیات حفاری در اختیار مدیریت شبکه وشهرستان‌ها قرار گرفته که بتوانیم فیبر نوری را جهت واگذاری اینترنت پرسرعت بر بسترفیبرنوری به درب منازل مسکونی هم استانی‌ها برسانیم.
 
سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس برنامه تصویبی استان به ۳۵ ZONE در واگذاری FTTH و FTTC تعریف و می‌بایست تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۱ هزار و ۹۶ پورت در این ۲ پروژه نصب شود.
 
خالق پناه ابراز کرد: هم اکنون ایجاد شبکه FTTH و FTTC در خیابان‌های باهنر، توحید، کاشانی، ابوذر، سعدی، هجرت، ۳۰متری شهدای سادات، گلستان، نجف آباد، قائم شرقی، میرعماد، شهدا، شهرک امام حسین، انتقال خون و ریحان‌ها در حال انجام است و سعی خواهد شد تمام نقاط شهر یاسوج به شبکه فیبر نوری مجهز شوند.
 
وی تاکید کرد: شبکه FFFT و FTTC در خیابان شهید بلادیان، کوی رزمندگان و شهرک گلستان شهر دوگنبدان، محله جانبازان، آژادگان، فرعی‌های منشعب به اداره کل آموزش وپرورش و خیابان سپاه کهگیلویه و شهرک شهید رجایی وروستای مال ملا شهر لنده در فاز اول اجرای این دو پروژه قرار دارند.
 
احداث ۶۰ سایت آنتن دهی تلفن همراه در مناطق شهری و روستایی این استان در دست اجراست. هم اکنون حدود ۳۹۰ سایت تلفن همراه هم در حال احداث است.
 
در طول دولت سیزدهم تاکنون ۳۴ طرح فیبر نوری در نقاط مختلف استان به سرانجام رسید که مهمترین این طرح‌ها، پروژه فیبر نوری یاسوج به کاکان، یاسوج به سی سخت، فیبر نوری دهدشت به لنده، فیبرنوری تنگ کناره وسروک یاسوج، مسکن مهر دهدشت، مسیر فیبر نوری لنده به لیکک از مهم‌ترین این طرح‌ها بوده است.
 
مجموع مشترکان تلفن همراه در استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار شماره است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.