شهرداری از صدور مجوز‌های مسکونی بدون تامین سرانه‌های خدماتی خودداری کند

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری به جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم نسبت به صدور مجوز های مسکونی بدون تامین خدمات خودداری كند.

احمد صادقی در یکصد و نود و یکمین جلسه شورا گفت:  تذکر بنده در ارتباط با جلوگیری از تغییر کاربری برخی مصوبات است. در بازدید اعضای کمیسیون بودجه شورای شهر تهران از منطقه ۲۲، به جهت تولید انبوه مسکن و نادیده گرفتن تامین خدمات و سرانه‌های شهری، منطقه ۲۲ با وجود نوساز بودن ابنیه و بالاترین تراکم مسکونی را می‌توان غیر برخودردار‌ترین منطقه شهری از حیث تامین سرانه‌های خدمات، آموزشی و بهداشتی و فرهنگی شهر قلمداد نمود.  

وی افزود: عدم ایجاد بانک زمین، فروش مجدد زمین‌های با کاربری خدمات شهری ناشی از ۷۰ درصد سهم شهرداری، تغییر کاربری مجدد اراضی خدماتی به مسکونی و ... سبب گردیده است که عمده سطوح منطقه از بدیهی‌ترین سرانه‌ها محروم بماند.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه ۱۰ ساله اخیر و شروع دوباره خیزش ساخت و ساز مسکونی در این منطقه، وضعیت بغرنج امروز آیینه تمام نمای آینده این منطقه خواهد بود. فلذا از شهرداری تهران و اعضای کمیسیون ماده پنج شهر تهران می‌خواهم به جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم و از بین رفتن حقوق حق الناس نسبت به صدور مجوز‌های مسکونی بدون تامین خدمات خودداری فرمایند.

صادقی در ادامه با اشاره به حادثه اخیر در محدوده مخازن سوخت شهران گفت: نکته‌ای که  در ارتباط با بحث مخازن سوخت شهران  باید مطرح کنم این است که این مخازن با اقدام بسیار پر هزینه در برابر زلزله مقاوم و تاب آور شده، اما به جهت‌های مختلف امکان اینکه مخازن از تهران خارج بشود نیست، ولی خیال مردم تهران راحت باشد.

صادقی در ادامه افزود:شهروندان عزیز در ارتباط با اینکه این مخازن  مقاوم سازی شده آسوده باشند و هیچ نگرانی هم از غیر مقاوم بودن این مخازن در زمان زلزله وجود ندارد.  

وی افزود:، اما موضوع مهم این است که جاده جداگانه‌ای برای دسترسی به این مخازن باید تعبیه شود و راه ارتباطی تانکر‌های سوخت به مخازن  باید  از معابری که در اختیار شهروندان قرار دارد جدا شود.

برچسب ها: شهرداری ، ساخت و ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاکانی
۱۳:۵۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
چشم
من که همیشه میگم چشم ولی عمل صفر
آخرین اخبار