معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح آبرسانی به ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت بن شهرستان لنده با ۴۰ درصد پیشرفت کاری در حال اجرا است.

علی‌محمد روستا با بیان اینکه این طرح با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد علوی در دست اجرا است، عنوان کرد: عملیات ساخت مخزن طرح آبیاری ۵۰۰ هکتاری دشت بن  افزون بر ۶۰ درصد است.
 
روستا با تاکید بر اینکه تامین آب اراضی کشاورزی منطقه دشت‌بن لنده یکی از مهمترین اقدامات بوده که برای این طرح در دور دوم سفر اعتباراتی لحاظ شد گفت: حدود ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و حدود سه میلیارد تومان هم از اعتبارات شهرستان نیز به آن اختصاص داده شد.
 
وی با تاکید بر اهمیت کشاورزی در اشتغال و اقتصاد استان، تصریح کرد: پروژه تامین آب اراضی دشت‌بن لنده از پروژه‌های پیشران و اولویت‌دار شهرستان است که با اشتغال‌زایی مستقیم حداقل ۳۰۰ نفر و افزایش تولیدات باغی و زراعی منطقه نقش مهمی در توسعه این منطقه خواهد داشت. 
 
به گفته روستا برای این طرح ۷۴ هزار مترمربع عملیات خاک‌برداری، بتنی و سنگی، ۲۰۰ متر کار‌های فولادی، حدود سه هزار متر لوله‌گذاری، ۵۰۰ مترمربع ساختمان و ابنیه و ۲۰۰ متر راه دسترسی احداث خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه اراضی هدف این طرح در روستا‌های کهناب، بنه‌بلوط، دشت‌آب، دشت‌بن، آبرزگه و گوردالو خواهد بود، افزود: برنامه زمان‌بندی برای بهره‌برداری طرح دشت بن خرداد سال آینده بوده و هر حمایتی لازم باشد انجام خواهیم داد تا این طرح در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تقویت اعتبارات پروژه‌های بخش آب و کشاورزی مورد تاکید استاندار و معاونت عمرانی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.