پورذهبی گفت: جامعه امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند تفکر، اندیشه و آگاهی است و ارتقای سطح آگاهی در جامعه از دل کتاب و با مطالعه میسر می‌شود.

 نماینده ولی فقیه در کردستان در آیین رونمایی از پوستر هفته کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کردستان پوستر هفته کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار اشت: کتابخانه‌های عمومی از عوامل تاثیرگذار در اعتلای فرهنگی کشور هستند، لذا ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ارتقای سطح فکر، اندیشه و آگاهی جامعه تاثیرگذار است.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: جامعه امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند تفکر، اندیشه و آگاهی است و ارتقای سطح آگاهی در جامعه از دل کتاب و با خواندن و مطالعه میسر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محیط کتابخانه باید پویا، بانشاط و پیام آور باشد، گفت: این عوامل می‌تواند جامعه را به سمت و سوی کتاب و کتابخانه ترغیب کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خواستار حمایت مسئولان از فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی شد و گفت: این حمایت‌ها در نهایت سبب ارتقای سرانه مطالعه و در نتیجه توسعه فرهنگی کشور می‌شود.

پورذهبی با تاکید بر اینکه کتابخانه باید دارای فضای موثر و مفید بود باشد و مراجعه‌کننده را به خواندن و مطالعه ترغیب کند، اضافه کرد: ضروری است به سمت خواندن و مطالعه حرکت کنیم تا جامعه‌ای رو به رشد داشته باشیم.

وی بر لزوم تسلط کتابداران کتابخانه‌های عمومی به مقوله کتاب و اهمیت کتابخوانی تاکید کرد و گفت: کتابداران کتابخانه‌های عمومی باید مشاوران خوبی برای مردم باشند، چرا که این مهم در علاقه‌مندی آحاد جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی تاثیرگذار است.

ارتقای سطح آگاهی در جامعه با خواندن و مطالعه میسر می‌شود

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی برنامه‌های متنوعی را برای گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی پیش‌بینی کرده است که امیدواریم با استقبال مطلوب مخاطبان همراه باشد. 

معصومه حسنی خونسار، حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را مهم عنوان کرد و افزود: حمایت از این نهاد فرهنگی سبب ارتقای فرهنگ کتابخوانی و در نهایت توسعه فرهنگی می‌شود. 


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار