۵۲۰ میلیارد ریال برای توسعه کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبلغ ۵۲۰ میلیارد ریال در سفر دوم رئیس جمهور و برای ایجاد و توسعه کتابخانه‌های این استان پیش بینی شده است.

محسن جبار نژاد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به مناسبت هفته کتاب،  گفت: اختصاص این مقدار اعتبار به استان بی سابقه بوده است و باید در مدت حدود ۲ تا سه سال به استان تخصیص یابد.

وی افزود: یکی از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام در حوزه کتابخانه‌های استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۲ پروژه شامل کتابخانه نیمه کاره بهمئی با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی و چرام هم با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی حدود ۱۲ سال است که رها شده است.

جبار نژاد ابراز کرد: فرهنگ مشارکت خیرین در حوزه کتاب و توسعه کتابخانه در کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و این مهم مغفول مانده است.

وی تاکید کرد: تاکنون خیری در استان در زمینه ساخت کتابخانه هزینه نکرده که می‌طلبد رسانه‌های استان در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: حدود ۵۲ عضو فعال در ۷۰ کتابخانه استان وجود دارد که شمار اعضای این کتابخانه‌ها در ۲ سال اخیر رشد ۲ برابری داشته است.

جبار نژاد تاکید کرد: استان در زمینه امانت کتاب جزو سه استان برتر کشور است.

وی ادامه داد: در هفته کتاب امسال روز‌های ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان ماه عضویت در کتابخانه‌های استان رایگان است.

برچسب ها: کتابخانه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.