رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

سطح زیر کشت کلزا در استان ایلام به ۹ هزار هکتار رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت:سطح زیر کشت کلزا در استان ایلام به ۹ هزار هکتار رسیده است.

آذرنوش عموزاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام اظهار داشت: سطح زیرکشت دانه‌های روغنی کلزا در استان ایلام طی سال گذشته ۳ هزار هکتار بوده که با ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش امسال به هشت هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

وی افزود: برای کشت کلزا ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات مخصوص در سطح استان به کار گرفته و حدود ۶۰ تن بذر کلزا نیز در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی بیان کرد: در راستای توسعه کشت کلزا در سطح شهرستان دره شهر نیز حدود یک هزار هکتار با کشاورزان قرارداد منعقد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام مطرح کرد: بذر کلزا نیز بین آن‌ها توزیع شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ برابری یافته است.

وی ادامه داد: کلزا کشت جایگزین گندم است از نظر عملکردی تناژ بهتری نسبت به گندم، آفات و نیاز آبی کمتری نیز دارد، خرید این محصولی نیز تضمینی است.

عموزاده اظهار کرد: از مزایای کشت کلزا این است که علف‌های هرز را کم می‌کند و بقایای مانده در زمین به یک کود بسیار مفید تبدیل خواهد شد، مزایایی که باعث افزایش سطح زیر کشت این محصول استراتژیک در استان شده است.

وی بیان داشت: تاکنون در سال جاری حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده و پیش بینی می‌شود تا ۹ هزار هکتار این سطح افزایش پیدا کند.

برچسب ها: کشاورزان ، کشت کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.