خیران ۹۶۰ میلیارد ریال به ساخت مدارس خواف کمک کردند

رییس اداره آموزش و پرورش خواف گفت:‌ خیران این شهرستان ۹۶۰ میلیارد ریال طی سال جاری به احداث و بازسازی مدارس مناطق شهری و روستایی این شهرستان کمک کردند.

روح الله غلامپور سدهی گفت:‌ از این میزان هشت مدرسه با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال با مشارکت خیران از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان خواف افتتاح شده و ۱۱ مدرسه با صرف اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال در حال احداث است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد:‌ هفت مدرسه هم با صرف اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال با مشارکت خیران طی ۲ سال گذشته در شهرستان خواف احداث شد.

رییس اداره آموزش و پرورش خواف گفت:‌ ۱۹۶ تفاهم نامه در زمینه ساخت مدارس در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران از شهریور ماه سال گذشته تاکنون منعقد شده است.

وی تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش شهرستان خواف به عنوان برترین شورای برتر و پیشرو در جلب مشارکت خیران و انعقاد تفاهم نامه مردمی در احداث و بازسازی مدارس استان خراسان رضوی طی سالجاری انتخاب شد.

غلامپور گفت: مسن ترین خیر مدرسه ساز شهرستان خواف بانویی ۶۱ ساله از روستای خلیل آباد بخش سلامی است که در احداث مدرسه این روستا مشارکت داشته است.

سه هزار و ۳۰۰ معلم در قالب ۳۴۰ کلاس درس، کار آموزش۴۳ هزار نفر دانش آموز مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه در شهرستان خواف را بر عهده دارند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

برچسب ها: ساخت مدرسه ، خیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.