فیلم سینمایی فاتحان اروند در رفسنجان ساخته می شود

فرماندار رفسنجان گفت: فیلم سینمایی فاتحان اروند با موضوع دفاع مقدس به کارگردانی فرهاد فداکار در رفسنجان ساخته می شود.

 حسین رضایی در جلسه دیدار با عوامل فیلم سینمایی فاتحان اروند که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، گفت: این فیلم، روایتگر عملیات والفجر ۸ است و بزرگ‌ترین عملیات آبی و خاکی در دوران دفاع مقدس در لشکر ۴۱ ثارالله است که با کمک رزمندگان گردان ۴۱۰ غواص اتفاق افتاد و فرماندهان و رزمندگان در این گردان از فرزندان برومند و دلیر رفسنجان بودند.

وی افزود: اصلی‌ترین حامی این فیلم سینمایی مجتمع مس سرچشمه است که امیدواریم این فیلم در رفسنجان ساخته شود و برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال  آماده شود.

فرهاد فداکار، کارگردان و نویسنده این فیلم هم گفت: عملیات والفجر ۸ از ابتدای سال ۱۳۶۴ آغاز شد و شهید حاج احمد امینی از فرزندان خطه رفسنجان در دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از فرماندهان گردان ۴۱۰ غواص انتخاب و هدایتگر گردان در عملیات والفجر ۸ می‌شود.

وی افزود: عملیات والفجر ۸ یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های آبی و خاکی در جنوب کشور در طول ۸ سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود و گردان ۴۱۰ غواص هم به عنوان خط شکن این عملیات فعالیت داشت.

فداکار استفاده از بازیگران بومی استان کرمان به دلیل لباس و لهجه خاص شان را از ویژگی‌های مهم ساخت این فیلم دانست و بیان کرد: از ۳ سال پیش کار تحقیق و پژوهش و نگارش فیلم آغاز شده و به پایان رسیده و هم اکنون پیش ساخت فیلم در حال تولید است.

وی ادامه داد: در صورت تأمین بودجه، ساخت فیلم در نیمه اول آذرماه امسال شروع می‌شود که امیدواریم به جشنواره فیلم فجر امسال هم برسد.

فداکار استفاده از بچه‌های رفسنجان و استان کرمان را در نقش اصلی بازیگران و  استفاده از بازیگران غیربومی از جمله: محسن کیایی و امیر جعفری به عنوان نقش‌های فرعی مهم  را از ویژگی های این فیلم عنوان کرد. 

 فرهاد فداکار در رفسنجان از چندین سال قبل با حمایت‌های روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه در حوزه سینمایی  و هنری ورود کرده و مدارج علمی در حوزه کارگردانی و نویسندگی از دانشگاه‌های تهران کسب کرده و هم اکنون هم در رفسنجان مشغول ساخت فیلم سینمایی فاتحان اروند نخستین فیلم سینمایی دوران دفاع مقدس استان کرمان است.

برچسب ها: ساخت فیلم ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار