چینی ها به سرمایه گذاری در کرمان علاقه زیادی دارند

سرکنسول چین در بندرعباس گفت: چینی ها به سبب شاخص های بالای معدنی وصنعتی، به سرمایه گذاری در استان کرمان علاقه زیادی دارند.

شو وی امروز در دیدار با امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: سرکنسولگری چین در بندرعباس از حدود یک سال قبل دایر شده است و ۸ استان را در راستای گسترش روابط استانی بین دو کشور تحت پوشش خود دارد.

وی افزود: ارتباط بین دو کشور از دولت مرکزی آغاز شد و هم‌اکنون چینی‌ها برای همکاری با دوستان ایرانی به‌ویژه درسطح ارتباطات استانی تمایل زیادی دارند.

سرکنسول چین در بندرعباس تصریح کرد:  ایران و چین دو کشور بزرگ از نظر جغرافیایی هستند و باید در سطح استانی هم به غیر از دولت مرکزی در ارتباط باشیم به همین علت سرکنسولگری چین در جنوب ایران و در شهر بندرعباس تاسیس شد تا با ۸ استان در ارتباط بیشتر باشیم.

وی با اشاره به اینکه گسترش روابط دوجانبه بین چین و استان کرمان از مهمترین اهداف سفر من به این استان است، اظهار کرد: کرمان استانی صنعتی و معدنی و دارای نیروی انسانی بالایی است و زمینه توسعه روابط در این استان برای ما فراهم است.

سرکنسول چین در بندرعباس همچنین رتبه استان کرمان از نظر همکاری استانی با چینی‌ها را مطلوب ارزیابی کرد.

شون وی تاکید کرد: گروه بزرگ ماشین‌سازی ام‌وی‌ام در شهرستان بم از توابع استان کرمان نمونه همکاری خوبی بین چین و کرمان است و افزایش ارتباط استانی بین ایران و چین موجب توسعه اشتغال می‌شود چرا که چینی‌ها علاقه دارند در استان کرمان سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند.

سرکنسول چین در بندرعباس با قدردانی از استاندار کرمان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برای کمک به شرکت‌های چینی در استان بیان داشت: شرکت‌های چینی زیادی در استان کرمان فعال هستند والبته شرکت‌های خصوصی چین به دنبال همکاری در زمینه معدن در استان کرمان هستند و امیدواریم با تبادل نظر بین استانداری کرمان و سرکنسولگری چین در بندرعباس بتوانیم فرصتی برای سرمایه‌گذاران چینی در کرمان فراهم کنیم.

سرکنسول چین در بندرعباس با اشاره به انجام چهار تا پنج پرواز مستقیم بین ایران و چین بیان کرد: این پرواز‌ها برای همکاری دو طرف کمک‌کننده است.

حوزه مسؤولیت سرکنسولگری چین در بندرعباس شامل استان‌های کرمان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۱۳:۵۷ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
چینی ها علاقه خاصی به خام فروشی دولت ایران دارن همه چیز رو بدون فرآوری خام و ارزون میخرند یا بهتره بگم استعمار و استثمار نوین چینی ها در ایران، کمبود شوروی و بریتانیای دوران قاجار و آمریکای پهلوی چین هم از دریچه پرید...
آخرین اخبار