مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در فیروزکوه+ فیلم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در پناهگاه حیات وحش کاوه‌ده خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، داریوش فرخی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت: شب گذشته یکی از اهالی روستایی در مجاورت پناهگاه حیات وحش کاوه‌ده موفق به تصویر برداری از یک قلاده پلنگ شد.

وی با اشاره به اینکه این شهروند بلافاصله پس از تصویربرداری موضوع را به محیط زیست شهرستان اطلاع و فیلم را در اختیار ماموران اجرایی این اداره قرار داد، تصریح کرد: همراهی شهروندان در حفاظت از حیات وحش بخصوص گونه‌های حمایت شده و در معرض خطر انقراض وکمک به تکمیل زنجیره حراست و صیانت از محیط زیست بسیار مهم و تاثیرگذار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه در پایان از شهروندان خواست در صورت رویت گونه‌های وحشی از جمله گربه‌سانان، ضمن اجتناب از رویارویی مستقیم، جوانب ایمنی در برخورد با حیات وحش را رعایت کرده و موضوع را به سرعت به اولین پاسگاه محیط بانی یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

گفتنی است پلنگ از گونه‌های در معرض تهدید و خطر انقراض بوده و سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از این گونه ارزشمند، برنامه عمل مدیریتی و حفاظتی تهیه و تدوین کرده و این برنامه عمل در استان تهران در مرحله اجرا است.

برچسب ها: پلنگ ، مشاهده پلنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
زمستونا باید لاشه سگهای ولگرد رو تو محیطشون پخش کنیم که گرسنگی نکشوندشون نزدیک مردم
Iran (Islamic Republic of)
محبی
۰۸:۲۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
کاش یکم وجدان انسانیت داشیتم و اون دامداری که کل زندگیش از این راهه با رنج و مشقت فراوان فکری میکردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
جانم. به نظر با حمایت‌های انجام شده و هوشیاری مردم جمعیتشون کمی بیشتر شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
چرا کسی فکری بحال دامداران مظلوم انجام نمی دهند پلنگ ها باتوجه به کمبود غذا در مجاورت روستاها هستند هر دفعه مورد حمله به گوسفندان دامداران هستند و هرچی هم به محیط زیست اعلام می گردد اصلا پاسخگو نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۵۸ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
حمله به گله یا انسان ها و ناامن شدن زیستگاه و محل تردد مردم مهم نیست. می‌خواهیم ادا و اصول د‌راریم با تکرار حمایت از محیط زیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
چرا دروغ میگی، من خودم دامدارم در منطقه البرز مرکزی، شب پلنگ چند تا از گوسفندهام رو پاره کرد و سگها فراریش دادن. گزارش دادم محیط زیست. محیط زیست اومد صورتجلسه کرد. به نرخ روز پولش رو بعد یکی دو ماه دادن. مرد باش و راستش رو بگو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
هیج خرس و پلنگی به انسان حمله نمیکنه مگر آنکه احساس خطر کنه. ضمنا این ماییم که جاشون رو گرفتیم نه آنها. هر ساله پاییز خرس‌ها و گرازها میان باغ سیب ما و تمام سیب‌های جامانده رو درخت و افتاده رو زمین که با پوسیدن باعث آلودگی درختان میشن رو میخورن و پاکسازی میکنن. نوش جونشون. با دیدن ما هم از 100 متری فرار میکنن و کاری به کار ما ندارن. گاها چند تا شاخه درخت هم می‌شکنه که میزاریم به حساب دستمزد پاکسازیشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
اون کسی که میگه دروغ میگی انسان شرافت خودشو زیر پا نمیزاره اگه مردی بیا یا از خودشونی یا داری الکی حمایت میکنی ما در منطقه الموت قزوین از سال 95 تا حالا 15 راس گوسفندان ما رو دریده بدون اینکه ریالی پرداخت کنن.
بزرگترین دادگاه در پیشگاه خدا وجدان انسان هاست.
آخرین اخبار