محمدرضا انگشت باف،مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اظهار کرد: در مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور سال ۱۳۹۶، مقرر شد خطB مترو قم به طول ۲/۱۵ کیلومتر با ۱۲ ایستگاه از انتهای بلوار شهروند شهرک پردیسان تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) اجرایی شود.
وی با اشاره به دلایل آغاز نشدن عملیات عمرانی این خط افزود: ازآنجاکه دولت وقت با وجود پروژههای نیمهکاره منوریل و خط A مترو قم با آغاز عملیات اجرایی خط B مترو قم موافق نبود، شهرداری قم نیز به دلیل محدودیت منابع مالی اجرای این پروژه را در دستور کار قرار نداد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: امروز با توجه به تأثیرپذیری خط B مترو از مسائل مهمی شامل الحاق محدوده ۵۶۰ هکتاری، توسعه احتمالی پروژه منوریل تا شهرک پردیسان و یا توسعه در راستای خیابان امام خمینی (ره) و دیگر موارد، سال ۱۴۰۱ امکانسنجی مجدد خط B مترو قم توسط شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور مورد تصویب قرار گرفت.
انگشت باف تصریح کرد: با طرح موضوع در جلسه اخیر هیئتمدیره سازمان قطار شهری، مقرر شد که با اخذ نظرات هر سه مشاور خط B مترو، منوریل و طرح جامع حملونقل ترافیک شهر قم، پیگیری لازم از مراجع بالادستی در دستور کار قرار گیرد و پس از بررسیهای آتی تعداد ایستگاههای شهرک پردیسان از سه به پنج و طول کل مسیر نیز از ۵/۱۵ کیلومتر به ۲۸ کیلومتر افزایش پیدا کند.