اجرای پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان آغاز شد

باحضور جمعی از مسئولان استانی وکشوری عملیات اجرای پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

عملیات اجرای پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان به طول ۸۱۰ متر با حضور مهندس اکبری مدیرکل بحران شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، دهقانی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، عبدیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان چرخ انداز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان و دیگر مسیولین کلنگ زنی شد.

 اکبری مدیرکل بحران شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این مراسم گفت: بحث رفع تنش آبی در استان‌های کشور را شروع کردیم و افتخار می‌کنیم که استان کرمان این دیار کریمان و پایتخت مقاومت در اولویت این برنامه قرار گرفت.

وی افزود: در این استان نگرانی‌ها و دغدغه‌های فراوانی بابت تنش آبی وجود دارد و امیدواریم با اجرای این پروژه آب آشامیدنی اهالی این استان فراهم و بحران تنش آبی رفع شود.

اکبری بیان کرد: با اجرای پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان تابستان ۱۴۰۳ تنش آبی برطرف خواهد شد.

 علیرضا عبدیان مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان هم در این آئین اظهار کرد: طی جلسه‌ای اول آبان ماه در وزارت نیرو به اتفاق استاندار کرمان داشتیم مقرر شد آبرسانی به رفسنجان از خط انتقال آب خلیج فارس اجرا و در دهه فجر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: توسط دو شرکت دو فاز پروژه ۲۱ کیلومتری و ۴ کیلومتری خط انتقال اجرا شد و امروز هم قرار است فاز سوم این پروژه با متراژ ۸۱۰ متر توسط شرکت آب و فاضلاب کشور و اعتبار ۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات تنش آبی اجرا شود.

عبدیان تاکید کرد: این لوله خط انتقال قرار است به مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی رفسنجان متصل شود تا کمبود آب آشامیدنی و تنش آبی در تابستان رفع شود.

برچسب ها: تنش آبی ، انتقال آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار