کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: از امروز با نفوذ سامانه بارشی و کاهش محسوس دما احتمال خسارت به محصولات و تاسیسات کشاورزی در استان وجود دارد.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی، گفت:‌ این شرایط جوی که با بارش باران و در ارتفاعات احتمال بارش خفیف برف،‌ وزش باد موقت نسبتا شدید و کاهش نسبی دما همراه است تا روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت.

وی یادآور شد:‌ آسمان امروز مناطق مختلف این استان عمدتا ابری پیش بینی شده است که در ساعات آینده با بارش باران همراه خواهد شد.

سلطانی اظهار داشت:‌ روزهای آخر هفته جاری نیز شرایط جوی ناپایداری در استان حاکم خواهد بود و عمده بارش های ناشی از نفوذ سامانه برای روز پنجشنبه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به آغاز روند کاهشی دمای هوا از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده، تصریح کرد:‌ طی شبانه روز گذشته زرین رود با چهار درجه سانتیگراد سردترین و چورزق با ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان گزارش شد.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان هشت و ۲۱ درجه، ابهر ۶ و ۲۰، خرمدره هفت و ۱۹ درجه، آببر ۱۶ و ۲۷ درجه، سلطانیه هفت و ۱۹ درجه، قیدار ۱۰ و ۱۸ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.