زنگ کتاب در زرند نواخته شد

زنگ کتاب و مطالعه با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش، مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در دبیرستان دخترانه کوثر زرند نواخته شد.

 سید رضا حسینی نژاد فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان زرند در مراسم زنگ کتاب، یکی از بهترین راه‌های غنی سازی و بهره‌وری از اوقات فراغت را مطالعه دانست و افزود: استفاده مطلوب و شایسته از این اوقات، تأمین کننده سلامت روان و رشد و تعالی شخصیت انسان است و بی‌توجهی به این مهم، زمینه‌ساز بسیاری از انحرافات و کج‌روی‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: نقش معلمان و مدیران مدارس را در ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان مدارس بسیار مهم و مؤثر عنوان کرد و افزود: عملکرد معلمان مدارس در موفقیت کار کتابخانه‌ها فوق العاده مهم بوده و زمینه سازی برای حضور دانش آموزان در کتابخانه مدرسه، آن‌ها را به حضور در کتابخانه‌های عمومی و ترغیب برای مطالعه و خرید کتاب تشویق می‌نماید.

در ادامه مراسم خانم مغفوری مشاور مدیر کل و کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی یکی از شاخصه‌های مهم سبک زندگی اسلامی را مسئله عادت کردن به کتابخوانی و ورود جدی کتاب به زندگی عنوان کرد و ابراز داشت: کتابخوانی و توجه به کتاب باید در زندگی بعنوان یک ارزش مهم و شاخص ارزش گذاری تعیین شود.

وی با بیان اینکه نقطه آغاز رسالت و دعوت اسلامی با خواندن و مطالعه شکل گرفت افزود: آموزه‌های مکتب اسلام، سراسر فرهنگی است و در قرآن هم به قلم و کتاب سوگند یاد شده، بر امت مسلمان ایران واجب است، کتابخوانی را در راس امور خود قرار دهند و با مطالعه کتاب‌های مفید، بر معلومات و بصیرت خود بیفزایند.

برچسب ها: زنگ کتاب ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار