معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از تخصیص  ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه هزینه و تملک در سال ۱۴۰۳ در سازمان محیط زیست خبرداد.

رضا انجم شعاع، معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اعتبار بودجه این سازمان اظهار کرد: با پیگیری‌های مکرر در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲  موفق به   رشد ۴۴ درصدی در بودجه هزینه‌ای و ۶۰ درصد هم در تملک دارایی شدیم. یعنی بودجه  تملک دارایی ما در سال ۱۴۰۲ حدود هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.البته ناگفته نماند این میزان  نسبت به وظایف و ماموریت ما بسیار ناچیز است.

او گفت:اگر ما امسال در ستاد برنامه و بودجه سازمان هزینه‌های اجتناب ناپذیری  نیاز داریم به این دلیل است که محیط زیست کشور را بتوانیم در یک سطح قابل قبول اداره کنیم. حدود ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به بودجه هزینه‌ای باید اختصاص دهیم و  حدود ۹ هزار و ۷۰۰  میلیارد تومان هم برای بودجه تملک دارایی نیازمند هستیم.برای توسعه حوزه‌های حفاظت و فناوری باید بودجه تملک اختصاص دهیم.

انجم شعاع بیان کرد: حضور مردم و کارآفرینان و سرمایه گذاران در این مسیر بی تاثیر نخواهد بود. وقت سرمایه گذاران و مردم برای ما مهم است به همین دلیل باید مدیریت زمان صورت بگیرد. رصد و پایش مناطق طبیعی در استان‌ها هم باید به خوبی پیش برود. در حال حاضر در استان‌ها رصد به صورت نیمه سنتی و پرهزینه انجام می شود که برای صرفه جویی باید  تغییراتی صورت بگیرد.

او در پایان با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد:در سال ۱۴۰۳ به  ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه هزینه و تملک در سازمان محیط زیست نیاز داریم.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار