سیستان و بلوچستان پایتخت هنرها و آرایه‌های روی پارچه و سوزن دوزی در ایران و جهان است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: سیستان و بلوچستان پایتخت هنرها و آرایه‌های روی پارچه و سوزن دوزی در ایران و جهان است و این امر بی‌شک اقتصاد، فرهنگ و هویت این استان را می‌تواند ارتقا دهد.


مجید امامی  در حاشیه نشست فعالان مد و لباس سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کارگروه سامانه‌های مد و لباس در استان‌ها دوره جدید فعال شده و مانند یک گنج بزرگ که سال‌ها اکتشاف نشده بود شاهد ظرفیت‌های بزرگی هستیم.

وی ادامه داد: لباس‌های سنتی سیستانی و بلوچستانی هنوز در این استان رواج دارد، هم اکنون بیش از ۵۰ هزار هنرمند سوزن دوز، بلوچی دوزی و خامه دوزی در این استان فعالیت دارند که یک دامنه اقتصادی بزرگ را فراهم می‌کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: تصمیمات بسیار خوبی در جلسه نشست فعالان مد و لباس گرفته شد هم در توسعه و تسهیل کاربست لباس سنتی در مدارس و ادارات و هم توسعه شرکت‌های خلاق، حمایت از رویدادها و جشنواره‌های دانش‌آموزی، کارگاه‌های آموزش مربیان هنر استان برای افزایش انتقال مهارت‌های منسوج رودوزی و سوزن دوزی به دانش آموزان در زنگ‌های هنر است.

وی گفت: هم‌اندیشی در حوزه تاریخ پوشاک، آرایه‌ها، ملزومات، آراستگی و زیبایی در ایران از باستان تا دوره معاصر در دانشگاه سیستان و بلوچستان در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد که ظرفیت اساتید تاریخ این خطه را پای کار می‌آورد.

امامی خاطرنشان کرد: مربیان و هنرمندان سیستان و بلوچستان در این حوزه بزودی عضو سامانه طراحان می‌شوند و ما برنامه‌ریزی برای حمایت آنها را بر اساس عضویتشان در سامانه مد و لباس طراحان کشور انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: امیدواریم چه در رویدادهای بزرگ و بین‌المللی چه در رویدادهای ملی سهم سیستان و بلوچستان ادا شود ما در نمایشگاه‌های خارجی گل سرسبد هنرمندان که پیگیر حضور آنها هستیم از هنرمندان نجیب مد و لباس سیستان و بلوچستان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: در جشنواره مد و لباس فجر هم امید داریم گروه‌ها و طراحان سیستان و بلوچستان بتوانند ظرفیت این استان را نشان دهند و ما هم در حوزه تبلیغات و اتصال به صنعت تمام ظرفیت خود را در قبال آنها انجام خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار