ثبت سه رویداد سیستان و بلوچستان در تقویم ملی کشور پیشنهاد شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: پیشنهاد ثبت سه رویداد ملی این استان در تقویم ملی کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است.

 علی سرگزی  در جلسه شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و سایر مدیران دستگاه ها و سازمان های عضو این شورا برگزار شد، بیان کرد: سال گذشته هشت جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان با ۴۴ مصوبه و از ابتدای سال تاکنون نیز ۶ جلسه با ۳۱ مصوبه برگزار شده است.

وی افزود: در این زمینه سال گذشته ۴۸ جلسه در شهرستان‌ها با ۲۳۶ مصوبه و امسال نیز ۵۱ جلسه با ۲۷۶ جلسه تشکیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در قالب ۹۷ برنامه و فعالیت استانی، فراخوان انتخاب خادمان فعالان نمونه فرهنگ اسلامی، برگزاری ۲ جشنواره زیست بوم و برگزاری نخستین کارگاه پیوست فرهنگی با حضور مدیران از اهم اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.

وی اظهار کرد: اقدامات انجام شده در جلسه شورای فرهنگ عمومی منتج به این شد تا ۲۵ محرم به عنوان روز پاسداشت نخستین قیام مردم سیستان در تقویم ملی ثبت شود.

سرگزی گفت: در این زمینه پیشنهاد سه ثبت دیگر در دستورکار قرار دارد که ثبت ۱۴ ربیع‌الاول به عنوان روز سیستان و بلوچستان، روز ملی خرما و ۲۸ آذر تحت عنوان میار ولایت از جمله پیشنهادهای ثبت در تقویم ملی کشور است.

سیستان و بلوچستان در تمامی حوزه ها حتی فرهنگی رو به توسعه است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه این استان در تمامی حوزه ها حتی فرهنگی رو به بهبودی و توسعه است، گفت: یکی از دلایل عقب‌ماندگی استان علاوه بر تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اجرای مصوبات دهه ۸۰ که به تنبلی و بی‌توجهی دولت‌های مختلف و مسوولان برمی‌گردد، موضوع ظهور و بروز گروهک‌های تروریستی و درگیری مسائل ناامنی از سال ۸۲ به بعد است که امنیت و وحدت ملی در آن برهه آسیب دید، حس ناامنی در آن مقطع جدی شد که اینها از علل عقب‌ماندگی‌ها به شمار می‌روند.

رضا شریفی افزود: با توجه به هدف گذاری دشمنان به جهت تضعیف بنیان خانواده و تغییر فضای فکری دختران نوجوان و جوان به انحاء متفاوت، لزوم بازبینی در انجام برنامه های پیش رو متناسب با مقتضیات موجود بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: ساخت و بدنه سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب استان غنی است باید سهم استان های تلفیقی و مرزی در شورای فرهنگ عمومی مشخص و بدان با اهمیت ویژه تر نگاه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار