برگزاری میز کشوری توسعه صنعت طلا و نقره در تبریز

سومین میز کشوری توسعه صنعت طلا، نقره و جواهر با محوریت استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

نشست توسعه صنعت طلا، نقره و جواهر با هدف هم اندیشی دولت و بخش خصوصی برای بررسی موانع و چالش‌های این صنعت و ایجاد هم افزایی برای رفع این مشکلات با حضور معاون وزیر صمت در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه با اشاره به موانع زیاد فراروی صنعت طلا و جواهر و جدیت این وزارتخانه برای برداشته شدن این موانع تاکید کرد: هنرصنعت طلا و جواهر از صنایع مورد توجه وزارت صمت است و از آن به عنوان یکی از صنایع برجسته و اشتغال آفرین کشور پشتیبانی و حمایت صددرصدی می‌کند.

آقای برادران از رشد ۳۶ درصد صادرات طلا و جواهر از کشور در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و با اشاره به ضرورت توجه به تولید صنعتی در این حوزه از فعالان بخش خصوصی در استان‌ها خواست موضوع راه اندازی شهرک‌های تخصصی طلا و جواهر را برای اعتلای این صنعت جدی بگیرند.

آقای عظمایی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به مزیت‌های این صنعت در استان به عنوان یکی از استان‌های مطرح در زمینه تولید و استخراج طلا گفت: یک هزار و ۷۰۰ واحد صنفی، نزدیک به۵۰۰ واحد تولیدی و خدماتی، پنج معدن و دو واحد فرآوری طلا و جواهر در استان فعال هستند و این صنعت در استان با ایده‌های خلاقانه در حال رشد و توسعه است.

گفتنی است پارک طلا و جواهر تبریز به منظور تکمیل و یکپارچه سازی خوشه صنعتی طلا و جواهر و استقرار واحد‌های فعال در این صنعت با پیش بینی ایجاد اشتغال مستقیم یک هزار و ۱۰۰ نفر ایجاد می‌شود.

لزوم ایجاد شرایط و بستر‌های لازم برای توسعه صادرات و ارزآوری صنعت طلا و جواهر، مشکل تامین مواد اولیه، توجه به مزیت و ارزش افزوده گوهرسنگ، ایجاد بانک طلا و ضرورت رفع موانع گمرکی از مهمترین موضوعاتی بود که در سومین میز کشوری توسعه صنعت طلا، نقره و جواهر مطرح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.