رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران از کشف ۶ دستگاه فلزیاب قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد.

سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه افرادی اقدام به نگهداری چندین دستگاه فلزیاب نموده و مکان‌های تاریخی را شناسایی و قصد حفاری دارند، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه کارآگاهان این پلیس با همکاری کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان با تحقیقات انجام شده موفق شدند محل نگهداری این فلزیاب‌ها را شناسایی کنند، افزود: با هماهنگی قضائی ماموران به محل مورد نظر اعزام که در بازرسی از محل‌های از قبل شناسایی شده، ۶ دستگاه فلزیاب را که به هدف رسیدن به اقلام ممنوعه و آثار تاریخی داشتند را کشف کردند.

رئیس پلیس امنتیت اقتصادی مازندران با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد ریال برآورد شد، گفت: دو متهم در این خصوص دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند و اموال مکشوفه تحویل سازمان میراث فرهنگی استان شد.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.