اراده ایران و آذربایجان برای رفع موضوعات منطقه‌ای امید بخش است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل با هدف تبدیل ایران به تقاطع کریدور‌های بین‌المللی یکی از ضرورت‌های کشور است گفت: اراده ایران و آذربایجان برای رفع موضوعات منطقه‌ای و اهتمام جدی برای اجرای کریدور شرق به غرب امید بخش و مایه خرسندی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در دیدار سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به مزیت‌های ترانزیتی کریدور شرق به غرب در مرز ایران و آذربایجان اشاره کردوگفت: اجرای این طرح بسیار مهم به ترویج فرهنگ ایرانی و نمایش امنیت کشور به جهانیان منجر خواهد شد و درآمد بسیار زیادی را نیز وارد کشور خواهد کرد.

وی با ابراز خرسندی از گسترش روابط دو کشور و تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان از جمله قره‌باغ، نسبت به صدور خدمات فنی-مهندسی و مشارکت در بازسازی این منطقه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه توطئه‌های بدخواهان دو کشور با شکست مواجه شده است گفت: به رغم خواست دشمنان روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان رو به گسترش است.

 سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با بیان اینکه فصل جدید روابط ایران و جمهوری آذربایجان تلاش بر تقویت روابط همسایگی است ادامه داد: امیدواریم با تنش‌زدایی‌های انجام شده، نتیجه نهایی روندی که آغاز شده به نفع منافع هر ۲ کشور و منطقه باشد.

سید عباس موسوی گفت: در بالاترین سطح سیاسی عزم مشترک برای همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که نتیجه آن به طور گسترده به فعالیت فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف منجر شد.

وی با یاد آوری اینکه ایران برای آذربایجان و آذربایجان برای ایران از موقعیت ویژه برخوردار است گفت: شاید هیچ کشوری به اندازه ایران برای آذربایجان دارای اشتراکات تاریخی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی نیست و هیچ کشور دیگری هم در میان همسایگان ایران همانند آذربایجان از این پتانسیل برخوردارنباشد.

موسوی با بیان اینکه روابط ایران و جمهوری آذربایجان فراتر از روابط سیاسی و همسایگی؛ مبتنی بر پیوند عمیق و ناگسستنی دو ملت است تاکید کرد: اراده مسئولین دو کشور بر گسترش و توسعه روابط فی‌مابین در حوزه‌های مختلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.