برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در کهگیلویه و بویراحمد

بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور ۱۰۰ خیر مدرسه ساز داخل و خارج از کشور در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این جشنواره با بیان اینکه در ۶ ماهه اول امسال ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه در نقاط مختلف کشور با همکاری خیران مدرسه ساز ساخته و تحویل شده است گفت: خیران در ساخت ۷ هزار و ۵۰۰ طرح دیگر نیز به صورت مشارکتی فعال هستند.

حمیدرضا خان محمدی افزود: برای ساخت این تعداد واحد آموزشی ۴۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم با بیان اینکه به ۱۰۷ مدرسه دیگر برای جمع آوری مدارس دو شیفته و استیجاری در استان نیازمندیم گفت: علاوه بر این، ۳۳۵ مدرسه با قدمت بالای ۳۰ سال استان هم نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

حسنعلی عزت‌خواه افزود: همچنین ۷۱۷ مدرسه فاقد حیاط و ۲۷۰ مدرسه نیازمند سیستم گرمایشی استاندارد در استان وجود دارد.

در این جشنواره خیران مدرسه ساز متعهد شدند، ۱۵ مدرسه با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در استان را ساخته و یا تکمیل کنند.

استاندارد کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم با بیان اینکه دولت پا به پای خیران برای امر مدرسه سازی به میدان آمده است گفت:در سفر دوم هیات دولت به استان بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش و مدرسه سازی اختصاص یافت.

احمدزاده افزود: علاوه بر این، مبلغ هزار میلیارد تومان هم از مصوبات استانی به سرفصل‌های آموزش و پرورش بویژه امر مدرسه سازی تخصیص یافت.

امام جمعه یاسوج هم با تقدیر و تشکر از تلاش‌های خیران، بر ادامه حرکت ارزشمند مدرسه سازی تاکید کرد و گفت: خیران و دولت باید آموزش و پرورش را بیش از پیش در بحث مدرسه سازی کمک و یاری کنند.

آیت الله ملک سید نصیر حسینی آموزش و پرورش را یکی از شاخص‌ها و مؤلفه‌های اصلی برای توسعه و سازندگی کشور دانست و افزود: تربیت و پرورش نیرو‌های انسانی، متعهد، متخصص و سازنده از مکتب انسان سازآموزش و پرورش برخاسته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.