فقط یک روستای شهرستان مرزی تایباد کتابخانه دارد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد گفت: این شهرستان مرزی خراسان رضوی دارای ۳۸ روستا است که اکنون فقط یک روستای تایباد کتابخانه دارد.

حسن سالاری به حرکت کتابخانه سیار در سطح روستاهای شهرستان تایباد اشاره کرد و گفت: کتابخانه سیار «نور رحمت» به علاقمندان کتاب و کتابخوانی در هشت روستای بخش مرکزی و میان ولایت خدمات ارائه می کند و با پنج هزار و ۷۰۰ جلد کتاب و ۲ هزار نفر عضو یکی از کتابخانه های برتر سیار استان خراسان رضوی به شمار می رود.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته بیش از ۶۳ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در اختیار اعضای کتابخانه های شهرستان تایباد به امانت گذاشته شده است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی تایباد افزود: افزون بر هفت هزار و ۵۰۰ نفر در کتابخانه های شهرهای تایباد، کاریز و مشهد ریزه شهرستان تایباد عضویت دارند.

وی ادامه داد: شمار اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در بازه زمانی یک سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

سالاری ادامه داد: همچنین از سال گذشته تاکنون ۱۷ هزار و ۱۵۰ جلد کتاب به مجموع کتابهای این فضاهای فرهنگی در این شهرستان افزوده شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از محل سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی شهرستان تایباد، ۸۰۰ میلیون ریال شهرداری تایباد و ۴۰۰ میلیون ریال شهرداری کاریز پرداخت کرده اند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی تایباد افزود: امسال در جشنواره کتابخوانی استان خراسان رضوی ۶ نفر از اعضای فعال کتابخانه های عمومی تایباد به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

وی گفت: در آینده ای نزدیک دومین کتابخانه سیار شهرستان تایباد راه اندازی خواهد شد که تاکنون برای تجهیز آن افزون بر یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد و دارای هفت کتابخانه نهادی و مشارکتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.