رئیس اداره حفاظت محیط زیست مُهر گفت: طی تماس‌های مکرر شهروندان مبنی بر پراکنش آلودگی نوعی دود در محیط این شهر، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

علیرضا فرجی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مُهر با اشاره به موضوع دود غلیظ در این شهر اظهار کرد: طی تماس‌های تلفنی مکرر شهروندان مبنی بر پراکنش آلودگی نوعی دود در محیط شهر، کارشناسان محیط زیست، شهرداری و آتش نشانی مهر رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او ادامه داد: ضمن تماس تلفنی با اعضای شورای شهر و گشت شهرداری شهر و محیط زیست جهت بازدید و مشخص کردن عامل و علل آلودگی، مسئولان مرتبط عازم سطح شهر شدند و ضمن گشت در نقاط مختلف شهر در نهایت متوجه آتش سوزی بقایای کشاورزی در داخل یکی از باغ‌های حاشیه شهر شدند.

فرجی اضافه کرد: این آتش سوزی به دلایل نامعلوم رخ داده و چندین تن کاه و بقایای کشاورزی دچار آتش سوزی شده بود که به دلیل اهمیت موضوع برای خاموشی آتش اقدام شد و نیرو‌های آتش نشانی در محل حاضر شدند.

او گفت: به منظور پیشگیری از عواقب بعدی، موضوع به اطلاع دادستان شهرستان مهر رسید و مسئولان قضایی از آتش سوزی در باغ و موضوع آلودگی دود ایجادشده در محیط شهر آگاه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط شهرستان مهر افزود: بر اساس گزارش‌های موجود، این آتش سوزی تا ساعت یک بامداد در شهر مهر ادامه داشت و در نهایت با تلاش نیرو‌ها مهار شد.

او از همه کشاورزان، باغداران و بهره برداران کشاورزی خواست از هرگونه اقدام شامل آتش سوزی ضایعات باغی و بقایای کشاورزی و استفاده از کودمرغی فرآوری نشده که باعث آلودگی شدید هوا، خاک و آب‌های زیرزمینی می‌شود، پرهیز کنند.

فرجی یاد آور شد: اداره حفاظت محیط زیست موظف است در صورت مشاهده، به منظور پیشگیری از عواقب بعدی آن که در آینده متوجه جوامع خواهد شد، اقدام کنندگان آتش سوزی را شناسایی کند و برای مجازات به مراجع قانونی تحویل دهند.

برچسب ها: آتش سوزی ، دود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار