حفظ عرصه‌های زیست‌محیطی مرهون رشادت شهدای محیط بان است

مدیرکل محیط زیست فارس با بیان اینکه اولین کنگره ملی شهدا و ایثارگران محیط زیست، دوم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود، این کنگره را فرصتی برای بیان جنبه‌های مختلف رشادت و ایثارگری شهدای محیط بان در صیانت از عرصه‌های زیست محیطی و ایستادگی خانواده‌های آنان دانست.

عطاپور شیرزاد با اشاره به اینکه محیطبانان شهید و شهدای محیط زیست سربازان گمنام و ناجیان وادی عشق و پاسداری از طبیعت بوده اند که انگیزه و تلاش و ایثارگری آنان ستودنی است افزود: این شهدای گرانقدر عرصه حفاظت از محیط زیست را تنها به عنوان شغل برنگزیده اند بلکه آن را عرصه‌ای برای پاسداری از ارزش‌های الهی می‌دانستند و در نهایت جان خود را در این راه فدا کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس افزود: سازمان محیط زیست تاکنون ۱۲۲شهید و جانثار محیط بان و ۱۰ شهید دفاع مقدس و ۴۸ جانباز را تقدیم انقلاب و کشور کرده و استان فارس نیز با وجود هشت شهید محیط بان و ۲ جانباز محیط بان از جمله استان‌های پیشرو در عرصه شهادت و ایثارگری است.

او ادامه داد: اولین کنگره ملی شهدا و ایثارگران محیط زیست در اول آذر ماه ۱۴۰۲ در شهر اهواز برگزار خواهد شد و ۱۰ نفر از خانواده‌های شهید و جانباز این عرصه در این کنگره شرکت خواهند کرد.

پور شیرزاد اضافه کرد: ارزش فداکاری و جانبازی شهدا و ایثارگران را با هیچ چیز نمی‌توان ارج نهاد و پاسخ داد، آن‌ها نزد خدای سبحان جایگاهی رفیع دارند، اما پاسداری از ارزش‌های شهید و شهادت یک وظیفه همگانی است و ما وظیفه داریم با برگزاری چنین کنگره‌هایی قدردان زحمات و صبر و ایستادگی خانوداه شهدای محیط زیست باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار