توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه ورزش مهمترین هدف ورزش کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، یکی از اهداف اصلی و بزرگ مجموعه ورزش کرمان را توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه ورزش اعلام کرد.

میثم پاریزی در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت اسکیت استان کرمان که با حضور رئیس فدراسیون و اعضا انجام شد، گفت: زمانی که مجامع انتخاباتی را برگزار می‌کنیم با توجه به اینکه معمولاً در ثبت نام هیئت‌های ورزشی، تعدد کاندیدا‌ها را داریم، سعی می‌کنیم درمرحله اول فقط استعلام کاندیدای ریاست هیئت را از حراست بگیریم و با توجه به اینکه هیئت رئیسه‌هایی که توسط کاندیدا پیشنهاد می‌شوند تعدد و تنوعشان به لحاظ اسمی زیاد است، آن را منوط به بعد از انتخابات می‌کنیم.

وی افزود: بدین ترتیب زمانی که کاندیدا به عنوان رئیس هیئت انتخاب می‌شود، اعضایی که به عنوان هیئت رئیسه پیشنهاد داده، به رای گذاشته می‌شوند و بعد از اینکه رای آوردند، استعلامشان به شکل مثبت اخذ می‌شود و احکام هیئت رئیسه صادر خواهد شد.

پاریزی در بخش دیگری از سخنانش به استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: کرمان پهناورترین استان کشور، دارای ۲۵ شهرستان و ۱۱ درصد خاک کشور را داراست و شرایط اقلیمی، اقتصادی و فرهنگی بسیار متفاوتی دارد، به طوری که ما این امکان را نداریم برای استان چه در مجموعه ورزش و جوانان، چه در هیئت‌های ورزشی و چه در سایر حوزه‌ها به ویژه حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی نسخه واحد بنویسیم؛ بلکه باید برای هر بخش استان متناسب با ظرفیت خودش نسخه بنویسیم و بتوانیم برنامه داشته باشیم که در آن منطقه به چه شکل عمل شود.

وی تصریح کرد: ما در مجموعه ورزش کشور و در مجموعه ورزش استان، یکی از اهداف اصلی و بزرگ مان توسعه زیرساخت‌های ورزش و افزایش سرانه ورزش است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: با توجه به اینکه هم تنوع سلیقه‌ها و هم استعداد‌های مختلفی در گوشه گوشه این استان وجود دارد (نه تنها برای کرمان که برای کشور هم همین است)، هر سال که می‌گذرد متاسفانه افراد مستعد زیادی را در بعضی از رشته‌های ورزشی که می‌توانند قهرمانی داشته باشند، ملی‌پوش شوند و بتوانند در رقابت‌های برون مرزی شرکت کنند، به دلیل اینکه زیرساخت نداریم از دست می‌دهیم.

وی افزود: به هر حال ما مدعی هستیم جنوب و شرق استانمان از ظرفیت‌های فیزیکی بسیار بالقوه‌ای برخوردار هستند و شهرستان‌ها می‌توانند در رشته‌های مختلف توفیق داشته باشند، پس باید زیرساخت‌ها وجود داشته باشد و به این مسئله دقت شود.

پاریزی با تأکید بر حمایت از سرمایه گذاران تصریح کرد: هر کسی متقاضی احداث مجموعه است، مخصوصاً در رشته‌هایی، چون اسکیت که کمتر در اعتبارات دولتی دیده می‌شوند، می‌تواند سرمایه‌گذاری کند و ما این آمادگی را داریم تا از ظرفیت قانونی ماده ۲۷ زمین را واگذار کنیم که به شکل مشارکتی بیایند و آنجا را بسازند و در اختیار خودشان باشد و بهره‌برداری کنند و بتوانند در راستای توسعه اسکیت گام بردارند.

وی بیان داشت: نگاهمان در حوزه سرمایه‌گذاری این است که سود سرمایه‌گذار تامین شود و هیچ نگرانی نداریم و هیچ دید کوتاهی در این بخش وجود ندارد که جلوی کار سرمایه‌گذار را بگیریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بر انجام سرمایه‌گذاری به کمک بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: باید بتوانیم حداقل در خیلی از شهرستان‌های استان، زیر ساخت اولیه را داشته باشیم تا هیئت‌های ورزشی بتوانند آنجا فعال شوند.

پاریزی با بیان اینکه باید مجامع عمومی سالیانه را به طور جدی پیگیری کنید، افزود: برگزاری مجامع عمومی سالیانه برای این است تا رئیس هیئت بتواند از عملکرد فنی و مالیش در آن مجمع دفاع کند.

وی تصریح کرد: اعضای هیئت رئیسه در قبال رأیی که اعضای مجمع انتخاباتی به آن‌ها می‌دهند، تکلیف قانونی دارند.

در پایان این مجمع انتخاباتی امیر رضا آشور ماهانی با کسب ۲۵رای از مجموع ۲۷ رای به مدت چهار سال، ریاست هیئت اسکیت استان کرمان را عهده‌دار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار