رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران گفت: سرانه استاندارد جهانی فضای مطالعه هشت متر مربع به ازای هر ۱۰۰ نفر است در حالی که این میزان در گچساران ۲ و ۹۲ صدم مترمربع است.

محمد رحیم الهیان افزود: هم اکنون ۱۲ باب کتابخانه در گچساران فعال است که از این تعداد ۶ باب در روستا‌های ده جلیل خیرآباد ، دیل ، لیشتر ، تلخاب شیرین ، باباکلان و امامزاده جعفر می‌باشد.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف ادبی ، تاریخی، جغرافیایی، سیاسی و علمی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان وجود دارد.

وی گفت: بیش از هفت هزار نفر عضو کتابخانه‌های این شهرستان است که با توجه به جمعیت ۱۴۰ هزار نفری گچساران ، شاهد آمار نسبتاً پایینی در این شهرستان هستیم که این خود همت و تلاش بیشتری را از سوی ما و مسئولین می‌طلبد.

الهیان افزود: در گچساران پراکندگی کتابخانه‌ها به‌گونه‌ای است که بیشتر نقاط شهرستان کتابخانه دارند ولی مناطق ۱۰۸ دستگاه و کوی رزمندگان فاقد کتابخانه است.

وی اضافه کرد: در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز مصوب شد که با همکاری شورای شهر و شهرداری دوگنبدان در صورت اختصاص زمین، کتابخانه‌ای در این مناطق هم احداث شود.

الهیان همچنین گفت: مطالبه کتابخانه‌های گچساران به شهرداری دوگنبدان هفت میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه قانون نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها گچساران طی سال‌های گذشته در این شهرستان اجرا نمی‌شود گفت: مطالبه کتابخانه‌ها گچساران به شهرداری دوگنبدان بیش از هفت میلیارد است.

الهیان ابراز کرد: شهرداری دوگنبدان از سال گذشته تاکنون بیش از سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران پرداخت کرد که امید است این تعامل بیش از پیش ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها صرف هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها می‌شود، گفت: امروز مجموعه ما تنها یک مرکز تبادل کتاب نیست بلکه مجموعه‌ای پویا و فعال در همه سطوح اجتماعی و برای همه اقشار مختلف مردم است.

از ۲۳ تا ۳۰ آبان به نام هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.