مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از اخذ سند برای ۳ هزار ۸۸۰ هکتار از رودخانه‌های استان خبر داد.

ایرج حیدریان گفت: در بالادست سد‌های استان ۱۱۰ هزار هکتار اراضی شیبداری وجود دارد که عموما در جهت شیب، بدون پوشش گیاهی شخم زده می‌شود و فرسایش خاک و افزایش رسوب در پایین دست را به دنبال دارد.

او افزود: در جهت حل مشکل این اراضی شیبدار، باید دولت منابعی را اختصاص دهد و این اراضی دارای پوشش شود تا از افزایش فرسایش خاک و رسوب جلوگیری شود.

حیدریان گفت: لایروبی رودخانه‌ها زمانی می‌تواند مثمر ثمر باشد که بتوانیم تثبیت بالادست را در حوضه آبخیز با سازه کنترل رسوب داشته باشیم.

حیدریان بیان کرد: لایروبی رودخانه‌ها در سال جاری از محل قرارگاه شهید لولایی به طول ۱۶۰ کیلومتر انجام شده است و در ادامه برای لایروبی‌های امسال، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تقاضا کرده ایم.
وی افزود: برای جلوگیری از تعرض به حریم و بستر رودخانه ها، شرکت آب منطقه‌ای اقدام به اخذ سند برای بستر‌های ۲۵ ساله رودخانه‌ها نموده است که در حال حاضر ۳۸۸۰ هکتار اخذ سند رودخانه‌ها در استان انجام شده است و ۴۵۰ هکتار آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: از مجموع بارش‌ها خوشبختانه بعد از سه سال خشکسالی، حدود ۱۲ میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب در سد‌ها داشتیم که از این میزان حدود ۸ میلیون متر مکعب در سد گلستان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.