هدایی‌پور گفت: در حال حاضر سرانه مصرف گاز در کشور بالا است و انتظار می‌رود از فردا ۳۰ آبان با کاهش دما میزان مصرف گاز در تهران افزایش یابد.

هدایی‌پور، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: در حال حاضر سرانه مصرف گاز ایران بسیار بالا است و  انتظار می‌رود از فردا با  کاهش دمای محسوس، میزان مصرف باز هم افزایش یابد.

او گفت: مصرف گاز در بخش آپارتمانی باتوجه  به سیستم قدیمی موتورخانه ها  افزایش می یابد برای کاهش این روند استفاده از سیستم‌های هوشمند یا شیرهای ترموستاتیک توصیه می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: پوشش شهری شبکه گاز ۱۰۰ درصد و پوشش روستایی ما ۹۹.۵ درصد است. اکنون فقط چند روستا در سمت شهر ری وجود دارد که گازرسانی به آنها هم در دست اقدام است چرا که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است. ما برای این کار مجوزهای بسیاری را باید اخذ کنیم و پس از اخذ آن می‌توانیم در کمتر از ۱ سال پروژه را تکمیل کنیم. مشکل کنونی ما دریافت مجوزهایی مانند مجوز راهداری است.

هدایی پور گفت: سال گذشته همین زمان متوسط دمای ۱۲ درجه داشتیم و امسال این دما به ۱۶ رسیده است در نتیجه ما حدود ۱۶ درصد کاهش در مصرف گاز خانگی را تجربه کردیم. این ۱۶ درصد صرفه‌جویی همراه با عدم کاهش مصرف کارخانجات بوده است و تا زمانی که مصرف ما کمتر از سال گذشته باشد می‌توانیم مازاد آن را در اختیار صنایع قرار دهیم.

 افرادی که در سه پله اول مصرف گاز هستند، قبض رایگان دارند

او گفت: افرادی که در سه پله اول مصرف، یعنی مصرف ۲۰۰ متر مکعب تا ۴۰۰ متر مکعب گاز قرار دارند، قبض رایگان دارند. در سال گذشته پله‌های مصرفی ما ۷۵ متر مکعبی بود اما امسال بازه آن را افزایش دادیم چرا که باعث کاهش هزینه مصرف مردم می‌شود. خوشبختانه ۴۰ درصد از مصرف کنندگان ما در ۳ پله اول قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار