کشت پاییزه غلات در ۵۷ هزار هکتار از زمین های کشاورزی ملایر

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: ۷۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری زیر کشت گندم و جو آبی و دیم قرار گرفت.

یوسف کاکاوند گفت: کشت محصولات پاییزه در سال زراعی از نیمه شهریور در  اراضی زراعی آبی و دیم شهرستان ملایر آغاز شده است.

او افزود: حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی، ۳۲ هزار هکتار گندم دیم، هفت هزار هکتار جو آبی و ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار جو دیم در سطح مزارع این شهرستان کشت شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر  افزود: در سال زراعی جاری ۲۲۰ هکتار کُلزا، ۱۳۰ هکتار کاملینا دیم، ۴۰ هکتار گیاهان دارویی دیم و ۱۰۰ هکتار حبوبات دیم (کشت انتظاری) در سطح اراضی زراعی آبی و دیم این شهرستان و در مجموع ۷۵ هزار هکتار کشت شد.

کاکاوند تاکید کرد: در این راستا بذرهای اصلاح شده شامل ۳۹۰ تُن بذر اصلاح شده گندم آبی، ۴۵۰ تُن بذر اصلاح شده گندم دیم و ۱۷۵ تُن بذر اصلاح جو آبی و دیم در طبقات مختلف بین کشاورزان توزیع شد.

او افزود: تاکنون سه هزار و ۴۵۰ تُن کود ازته، ۸۱۳ تُن کود فسفاته و ۸۰ تُن کود پتاس در قالب سبد کودهای شیمیایی یارانه‌دار از طریق مراکز جهاد کشاورزی و کارگزاری‌های توزیع کود در این شهرستان بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: در سال زراعی جاری ۶ مزرعه تحقیقاتی مشتمل بر طرح پایگاه نوآوری جهش تولید با مساحت ۱۵ هکتاری در روستای ینگی‌کند، طرح های تحقیقی و ترویجی pvs و PDT گندم آبی در روستای آورزمان به مساحت پنج هکتار اجرا شد.

کاکاوند اجرای طرح pvs تغذیه جو آبی و دیم در روستاهای طاسبندی و واشان و طرح تغذیه کُلزا در روستای آورزمان به مساحت ۶ هکتار با همکاری مرکز تحقیقات استان همدان را از دیگر اقدامات برشمرد.

مساحت اراضی آبی شهرستان ملایر ۳۷ هزار و ۵۲۰ هکتار و مساحت اراضی باغی ۱۶ هزار و ۶۱۶ هکتار است که در مجموع کل اراضی کشاورزی آبی و دیم این شهرستان حدود ۶۰ هزار هکتار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار