ضرورت توزیع عادلانه امکانات درمانی در چهارمحال و بختیاری

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع عادلانه امکانات درمانی و نیروی متخصص در عرصه سلامت در مناطق مختلف استان باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در دیدار با پرستاران استان به مناسبت روز پرستار با تبریک سالروز تولد حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار داشت: عدالت در توزیع امکانات درمانی باید در مناطق مختلف استان به خصوص مناطق محروم و روستا‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد تا همه افراد بتوانند از امکانات بهداشتی و درمانی مورد نیاز به خوبی استفاده کنند.

وی افزود: عدالت در نظام پزشکی، توزیع امکانات، تجهیزات و عدالت در توزیع و تامین نیرو و پزشک متخصص در حوزه سلامت مهم و ضروری است و باید همه مناطق استان از نیرو‌های متخصص بهره‌مند باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه هم‌اکنون در برخی شهرستان‌های استان به دلیل نبود نیروی متخصص فضا‌های بیمارستانی با تجهیزات کامل با کمترین استفاده هستند و بیشتر از این فضا‌ها به عنوان درمانگاه استفاده می‌شود، اضافه کرد: تامین تجهیزات و نیروی متخصص باید براساس نیاز و ضرورت منطقه و رویکرد عدالت‌محوری باشد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره اینکه سالروز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار نامیده شده است، تصریح کرد: درس آموزی از این نامگذاری باید مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با تبریک انتصاب رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، بیان داشت: جامعه پزشکی و بهداشت و درمان که مسوولیت سنگین سلامت و آرامش بخشی به بیماران، درمان آن‌ها و رفع نگرانی را برعهده دارد نیاز به وحدت بیشتر دارد.

به گفته وی، ایجاد فضای آرامش‌بخش و اطمینان‌بخش از وظایف کادر درمان است که باید در کنار کار درمان زمینه آرامش بیماران را فراهم کند و همه اعضای کادر درمان و نظام سلامت باید یکصدا و همراه و همدل باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام به افزایش اطمینان در بین مردم تاکید کرد و افزود: مدیران نظام پزشکی کشور و استان باید مراقبت را از سلامت در نظام سلامت و نظارت‌ها را افزایش دهند.

وی در ادامه به جامع‌نگری بین مدیران مجموعه وزارت بهداشت اشاره و اضافه کرد: باید در حوزه سلامت از همه نیرو‌ها و استعداد‌ها استفاده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام پرستاران کار سختی را نظام سلامت برعهده دارند و باید به معنای واقعی در کناربیمار باشند و آرامش‌بخش به بیمار و همراهان بیماران باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار