مدیر بازرسی و نظارت بر بازار جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین حجم شکایات مربوط به حوزه آرد و نان بوده است که در این زمینه ۱۵۴ پرونده تخلف تشکیل شده است.

منصور عدل   با اشاره به نقش اساسی مشارکت مردمی در کنترل قیمت‌ها در بازار، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار ۴۸۴ شکایات مردمی از صنوف مختلف مرتبط با حوزه جهاد کشاورزی از طریق سامانه یکپارچه بازرسی ثبت شده است که بیش از ۹۰ درصد این شکایات مردمی بررسی شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۳۰۲ پرونده بررسی شده و ۱۸۲ شکایت در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم شکایات مربوط به حوزه آرد و نان بوده و تاکنون در این زمینه تعداد ۱۵۴ پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قانونی ارجاع شده است.

عدل گفت: تمامی شکایات مردمی از طریق سامانه، تماس تلفنی گویا و مراجعه حضوری مطرح شده و در گشت‌های مشترک بازرسی پیگیری و در صورت احراز تخلف، پس از تشکیل پرونده با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه با نانوایی‌های متخلف با شدت برخورد می‌شود، گفت: اخیراً در ادامه روند بازرسی هدفمند از واحد‌های خبازی شهرستان زاهدان با بهره‌مندی از سامانه‌های نظارتی و رصد میدانی ۱۵۰ کارت اعتباری و هدیه با هدف ایجاد تراکنش صوری کشف و ضبط شده است.

وی افزود: با بررسی میزان نان خریداری شده با کارت‌های مکشوفه در یک بازه زمانی معین تخلف نانوایی‌ها محرز شد. در یکی از نانوایی‌های اشاره شده ۲۵ کارت هدیه کشف شد که با رصد چندین ساعته واحد خبازی و حضور در صفوف نانوایی به عنوان شهروند و خریدار نان کشف و ضبط شده است.

عدل تصریح کرد: با تشدید نظارت‌ها در یک ماه گذشته برای بیش از ۵۰ واحد خبازی متخلف تشکیل پرونده شده است.

برچسب ها: جهادکشاورزی ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.