رئیس سازمان کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه این استان در بخش کشاورزی، ارزان‌بودن، سودآور و زودبازده بودن سرمایه‌گذاری در زیربخش کشاورزی را مهم‌ترین ویژگی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

محمدرضا سید حسینی  گفت:  هدایت سرمایه‌ها به بخش کشاورزی موجب توسعه و اشتغال‌زایی پایدار در منطقه خواهد شد و همچنین رشد اقتصادی بهره‌برداران را تضمین می‌کند.
 
حسینی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم برای اولین‌بار در استان با تلاش و بسترسازی سازمان جهاد کشاورزی، بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور برای توسعه زیر بخش‌های کشاورزی استان به منطقه وارد شده‌اند که طی یک سال گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی صورت‌گرفته است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تأمین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی کمک کند اظهار کرد: این استان در زمینه تولید محصولات باغی به‌ویژه گرمسیری و استوایی در کشور بی‌نظیر است.
 
وی شاخص‌ترین محصولات زراعی سیستان و بلوچستان را شامل محصولات خارج از فصل، نباتات علوفه‌‏ای، غلات و در بخش باغبانی خرما، میوه‌های گرمسیری، نیمه‌گرمسیری و محصولات گلخانه‌ای برشمرد که از بازار صادراتی بسیار مناسبی برخوردار هستند.
 
حسینی تصریح کرد: هلدینگ کشاورزی آریا برای توسعه نخیلات و گردوی پکان و موز تجاری و اقتصادی، مؤسسه پردیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای احداث بزرگ‌ترین مزرعه پرورش شتر داشتی کشور، مؤسسه همدلان آینده‌نگر سیستان (هاسب) برای فعالیت‌های آب‌وخاک، شرکت غذایی رژین تاک برای توسعه کشت گوجه‌فرنگی و کنجد، سپاه پاسداران، بسیج سپاه، قرارگاه سازندگی، بنیاد برکت، بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان، استان قدس رضوی برای توسعه کشت‌های قراردادی و کشت گیاهان دارویی، فعالیت‌های آب‌وخاک کشت و صنعت مکران برای توسعه فعالیت‌های شیلاتی و گلخانه‌ای، شرکت کشت و صنعت مکران در زمینه پرورش میگو و توسعه باغات، میوه‌های گرمسیری در زیر سایبان و گلخانه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار