دستگیری کلاهبردار ثبت آگهی فروش در سایت دیوار

فرمانده انتظامی آبادان از دستگیری فردی خبر داد که در سایت دیوار، با ثبت آگهی فروش منزل مسکونی خود اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

سرهنگ کیومرث کشوری فرمانده انتظامی آبادان گفت: با مراجعه افرادی به پلیس فتا که مدعی بودند از سوی فردی در سایت دیوار به بهانه فروش منزل مسکونی  مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری واقع‌شده اند، مراتب با تشکیل پرونده در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

به گفته او شکایت کنندگان این پرونده سه نفر بودند و در اظهارت اولیه خود اعلام کردند که با مشاهده آگهی فروش منزل مسکونی در سایت دیوار با صاحب آگهی تماس گرفتند و پس از توافقات اولیه و قرار ملاقات حضوری و بازدید از منزل، آن را به‌صورت قولنامه‌ای در بنگاهی که مورد نظر مالک بوده، معامله نموده و مبالغ آن را نیز به حساب مالک پرداخت کرده اند، اما پس از گذشت چند روز و پیگیری‌های انجام‌شده متوجه شده اند که اولا بنگاه معاملاتی جعلی بوده و فرد مورد نظر منزل را به چندین نفر فروخته و دیگر پاسخگو نمی‌باشد.

سرهنگ کشوری گفت: افسران سایبری بلافاصله با رصد گسترده فضای مجازی و سایت دیوار به چند آگهی و شماره تلفن فرد مظنون که به نام اتباع بیگانه بوده دست پیدا کردند که پس از بررسی‌های فنی، تخصصی و پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی یک عملیات سایبری دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: مجرم در بازجویی‌های انجام شده اعتراف کرد که از طریق خطوط تلفن ایرانسل و همراه اول با هویت‌های ناشناس و به نام اتباع خارجی، اقدام به انتشار آگهی فروش منزل مسکونی باقیمت بسیار پایین در سایت دیوار می‌کرده و این معاملات به صورت حضوری و در بنگاه جعلی که هماهنگ کرده بود، انجام می‌گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان ضمن معرفی متهم به دادسرا و برگشت پول‌های مالبختگان به مبلغ ۶ میلیارد ریال به حسابشان، به کاربران توصیه کرد همه آگهی‌های ثبت‌شده در فضای مجازی واقعی نیستند و کلاهبرداران با شماره، مشخصات، قیمت‌های جعلی و صوری اقدام به درج آگهی‌های متنوع و جذاب کرده و با آن مردم را فریب می‌دهند، بنابراین هموطنان می‌توانند جهت گزارش موارد مشکوک از قسمت گزارش‌های مردمی  سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.