مدرسه یاری در کنار مدرسه‌سازی در سیستان و بلوچستان یک ضرورت است

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: در حوزه خیرین و حضور و ورود آنان به مقوله مدرسه یاری عزم جدی وجود دارد و مدرسه یاری در کنار مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان یک ضرورت است.

نوید ادهم در جلسه همفکری کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اظهار کرد: در حوزه مدرسه یاری بدنبال ارتقا شاخص ها و مولفه‌های تاثیرگذار در فرآیند یاددهی یادگیری دانش آموزان هستیم.

وی افزود: امروز لازم است در کنار مدرسه سازی و توسعه فضاهای آموزشی، به مقوله مدرسه یاری نیز توجه شود تا کیفیت بخشی به امور آموزشی و تربیتی رقم خورد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: باید اذعان کنیم در بخش نرم افزاری آموزش و پرورش غفلت هایی شده و شاید به اندازه حوزه سخت افزاری کمتر توجه گردیده که لازم است این فرآیند اصلاح و تغییر کند.

ادهم بیان کرد: بکارگیری سازوکارهایی برای هیأت امنایی شدن مدارس خیّرساز با هدف مداخله خود خیرین در امور مدرسه و کمک در راستای تقویت برنامه‌های آموزشی و تربیتی با جدیت پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی و انسجام بخشی به حضور موسسات خیریه در استان و بهره گیری از ظرفیت افراد متخصص، توانمند و باسواد برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: اولویت کار مدرسه یاری در دوره ابتدایی با هدف پیشگیری از وقوع ترک تحصیل، تکرار پایه و جذب حداکثری دانش آموزان و ارتقا پوشش تحصیلی خواهد بود.

ادهم اظهار کرد: تدوین برنامه محتوایی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره های توانمندسازی لازم است و هم افزایی بین مجموعه با رویکرد خودکفایی استان نیز می تواند در این مسیر کمک شایانی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار