رئیس ستاد انتخابات:

انتخابات در یک‌هشتم شعبه‌ها الکترونیکی برگزار می‌شود

معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات اسفند ۱۴۰۲ در یک‌هشتم از شعبه‌ها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

سید محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور صبح پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت:با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری انتخابات، بحث برگزاری انتخابات‌ الکترونیک در سطح کشور مشروط بر فرآهم بودن زیرساخت‌ها در حوزه های انتخابیه است.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون رای‌گیری در یک هشتم از شعبه ها در سراسر کشور الکترونیکی خواهد بود و فهرست شعبه‌های مورد نظر به همراه پیشنهادات به شورای نگهبان ارسال شده است.

رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه دولت با تمام توان به دنبال تحقق مشارکت حداکثری و برگزاری یک انتخابات پرشور است،ادامه داد: قانون جدید انتخابات‌ مجلس شورای اسلامی تغییراتی نسبت به سنوات‌ گذشته دارد و تا امروز بر اساس قانون انتخابات، تمامی اقدامات مرتبط با انتخابات ۱۱ اسفند امسال به موقع و بدون هیچ تاخیری بر طبق زمانبندی اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: سلامت و امنیت دو وظیفه ذاتی وزارت کشور در بحث اجرای انتخابات است که در راستای اجرای دقیق قانون انتخابات و تامین سلامت، به صورت ویژه بر آموزش عوامل اجرایی تاکید داریم و دوره های آموزشی متعددی ویژه فرمانداران، بخشداران و عوامل اجرایی در حال برگزاری می باشد.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق مشارکت حداکثری، تقریبا از تمامی گروه های سیاسی ، در بحث انتخابات آتی حضور پیدا کردند و دولت با تمام توان به دنبال برگزاری یک انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم است.

معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مردم برگزارکننده انتخابات هستند، گفت: بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر از مردم در روز انتخابات دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در حوزه اجرا هستند، اطمینان داریم که حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۱ اسفند همچون گذشته برگ زرین دیگری در تحقق مردم سالاری دینی خواهد بود.

برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تعداد ۴۶۱ نفر ثبت نام‌کردند که این تعداد به ۲۵۲ نفر به مرحله ثبت نام‌نهایی رسیدند، از کل تعداد ثبت نام کنندگان نهایی، ۱۹۸ نفر تایید صلاحیت شدند و صلاحیت ۳۶ نفر نیز تایید نشد، همچنین ۱۲ نفر عدم احراز صلاحیت و ۶ نفر انصرافی ثبت شد.

۸۰ درصد ثبت نام‌کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تایید صلاحیت شدند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.