هفت درخواست ارتقای مناطق در دفتر تقسیمات کشوری استانداری سمنان ثبت شد

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: درخواست برای ارتقای هفت نقطه از این استان ثبت و پس از اعلام نظر برای بررسی به وزارت کشور ارسال شد.

حسین شجاعی مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: ارتقای روستا به شهر، شهر به شهرستان و تعیین خطوط مرزی دهستان‌ها و رسیدگی به اختلافات مرزی با استان‌های همجوار از طریق اصلاح و تغییر مرز از جمله وظایف و درخواست‌های ثبت شده در اداره‌کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان است.

وی ادامه داد: درخواست تغییر نامگذاری روستا‌ها از جمله وظایف وزارت کشور است که درخواست‌ها در گام نخست در دفتر ادره‌کل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان ثبت و به وزارت کشور اعلام می‌شود و در نهایت، دلایل موافقت و یا مخالفت با آن نیز ابلاغ می‌شود.

وی اضافه کرد: مرجع آمار شهرستانی اداره‌کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان است و با درخواست شهرستان‌ها آمار در اختیارشان قرار می‌گیرد.

شجاعی بیان کرد: اداره‌کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان آخرین نقشه‌های به روز شهرستان‌ها را در اختیار دارد و با ثبت درخواست مکتوب سازمان‌ها، نقشه‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: آموزش، حلقه‌های میانی توجیه و اطلاع رسانی تشکل‌های سیاسی، خانه احزاب، خبرگزاری‌ها و کانال‌های مجازی، حوزه انتخابات و تقسیمات کشور در بحث تغییر و اصلاح تعیین حدود مرزی و رسیدگی به اختلافات در این بخش از جمله وظاف این اداره‌کل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.