نماینده مردم قزوین گفت: امروز با پیگیری دولت و پای کار بودن مجلس یازدهم کارگروه ساماندهی مد و لباس چهار مرتبه نشست تشکیل داده است. 

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروه ساماندهی مد و لباس با هدف حمایت از حجاب و عفاف پس از هشت سال معطلی در دولت سیزدهم احیاء و فعال شد. 

وی به شناسه شیما (نشان یکپارچه مد و لباس ایرانی) پرداخت و اظهار کرد: یکی از کار‌های بسیار خوبی که در حوزه پوشاک و البسه صورت گرفته، ایجاد همین شناسه شیما بود که سبب شد تا استاندارد‌های لازم به عنوان یک نماد برای پوشاک لحاظ شود.

محمدبیگی با بیان اینکه دستورالعمل تبلیغات محیطی مد و لباس در حال تدوین و تکمیل است، تصریح کرد: با تدوین و تهیه یکسری دستورالعمل‌ها در حوزه پوشاک باید از تولیدکنندگان در تراز قانون و لباس‌های عفیفانه حمایت شده و از گسترش تولیدات هنجارشکن جلوگیری شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم برای ترویج حجاب و عفاف را احداث مراکز فروش البسه‌های عفیفانه عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود در کارگروه مد و لباس مراکز ارایه مستقیم محصولات حجاب و عفاف ایجاد شود، چرا که این روز‌ها کمتر شاهد پوشش‌های اسلامی هستیم که به نظرم یکی از نیاز‌های بازار محسوب می‌شود.

محمدبیگی یکی از اولویت‌های اصلی در ترویج حجاب و عفاف را حمایت از تولیدکنندگان این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: از تولیدکنندگان پوشاک عفیفانه بایستی ضمن حمایت‌های مالی از طریق ارایه تسهیلات، پشتیبانی و حمایت صورت بگیرد تا این افراد بتوانند به توسعه و گسترش محصولات خود بپردازند.

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور براساس قانون ساماندهی مد و لباس مصوب سال ۸۵ مجلس شورای اسلامی، به عنوان سیاستگذار و برنامه ریز حوزه مد و لباس کشور با مسئولیت و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های متولی عضو تشکیل می‌شود.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار