دهقان:

کاهش ریسک زندگی اقشار خاص و تهی‌دستان در اولویت است

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: همه افراد جامعه و بخصوص تهی‌دستان، نیازمند دریافت انواع خدمات بیمه‌ای هستند و این یک مسئولیت سنگین است.

 

حسین دهقان  رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ما باید شاخص‌های دقیق و سختگیرانه‌ای را برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم در افق آینده ترسیم کنیم تا با نگاه به این شاخص‌ها، با تمام تلاش به سمت آن حرکت کنیم و هیچگاه از وضع موجود احساس رضایت نکنیم چرا که اگرچه در مسیر رشد قرار داریم ولی این رشد برای ما قابل قبول نیست و سرعت حرکت ما، کیفیت خدمات ارائه شده به مردم و البته تنوع خدمات حتما می‌تواند بیشتر، بهتر و متنوع‌تر باشد.

وی افزود: بیمه، به معنای مدیریت ریسک است  و  در کشور ما فاصله بسیاری با این صنعت در جهان دارد و همه افراد جامعه و بخصوص تهی‌دستان، نیازمند دریافت انواع خدمات بیمه‌ای هستند و این یک مسئولیت سنگین است چراکه با این تعریف باید سعی کنیم ریسک‌ها و مخاطرات زندگی شخصی و حرفه‌ای یکایک افراد جامعه و به ویژه اقشار ضعیف را تحت پوشش خدمات خود قرار دهیم.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: در حال حاضر در دنیا حدود ۳۰۰ نوع خدمات بیمه‌ای ارائه می‌شود در حالیکه خدمات بیمه‌ای در ایران کمتر از ۲۰ خدمت است؛ بنابراین باید خدمات متناسب با نیاز افراد جامعه و گروه‌های مختلف به خصوص اقشار متوسط و ضعیف تعریف کنیم و در این مسیر به تعیین گروه‌های هدف و ارائه خدمات متناسب با نیاز آنها توجه ویژه داشته باشیم.

دهقان گفت: بیمه باید متناسب با نیاز افراد و گروه‌های هدفمان که سطوح میانی و پایین جامعه است، خلق ارزش افزوده کند و این یک رسالت جدی است.

وی با تاکید بر اهمیت مطالعه محیط، شناخت نیازها و درک تغییرات در صنعت و لزوم توجه به جامعه هدف اضافه کرد: ویژگی متمایز ما در صنعت بیمه نسبت به سایر شرکت‌های بیمه باید این باشد که بتوانیم برای اقشار میانه و پایین جامعه‌مان خلق ارزش کنیم و باید علاوه بر نقشه راه خود به عنوان یک شرکت بیمه، یک نقشه حمایتی نیز ترسیم کنیم.

دهقان تاکید کرد: ما باید به این مساله مهم فکر کنیم که چطور می‌توانیم با ارائه خدمات خود در این حوزه، کف جامعه را به سمت بالا حرکت دهیم و این قطعا شدنی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار