مخازن سد‌های کشور به ۴۰ درصد پرشدگی رسید

بر اساس آخرین داده‌های آبی کشور، موجودی مخازن سد‌ها به ۱۹.۸۷ میلیارد مترمکعب رسیده که معادل ۴۰ درصد پرشدگی است.

بر اساس آخرین آمار وضعیت سد‌های کشور طی ۶۴ روزی که از آغاز سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ می‌گذرد، ۳ میلیارد و ۲۰ میلیون متر مکعب ورودی مخازن سد‌های کشور بوده که در مقایسه با ورودی ۲.۷۱ میلیارد مترمکعبی در مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

۴.۸۶ میلیارد مترمکعب هم میزان ثبت شده خروجی سد‌ها برای تامین آب در بخش‌های مختلف مصرف بوده که در قیاس با خروجی ۳.۸۱ میلیارد مترمکعبی سال آبی گذشته حاکی از اختلاف ۲۷ درصدی است.

در حال حاضر و تا آخرین آمار منتهی به ۴ آذر، حجم آب موجود در مخازن سد‌ها به ۱۹.۸۷ میلیارد متر مکعب رسیده که نسبت به موجودی ۱۸.۰۳ میلیارد مترمکعبی در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش را در این شاخص نشان می‌دهد. به طور کلی مخازن سد‌های کشور به ۴۰ درصد پرشدگی رسیده اند و ۶۰ درصد ذخیره سد‌های کشور خالی است. 

ورودی و خروجی سد ها

در ادامه وضعیت سد‌های مهم در استان‌های مختلف کشور قابل مشاهده است که در مهمترین آن‌ها مجموع ۵ سد استان تهران، به موجودی ۳۰۷ میلیون مترمکعبی رسیده اند که تنها معادل ۱۶ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های پایتخت است. این رقم نسبت به سال گذشته افزایش ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مخازن سد‌های کشور

ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۳۱.۹ میلیمتر به ثبت رسیده که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت افزایش ۲ درصدی داشته و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که ۲۷ میلیمتر بارندگی ثبت شده بود، ۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وضعیت ریزش های جوی در استان های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار