در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پروژه ریال دیجیتال توسعه می‌یابد

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: ریال دیجیتال پروژه مهم بانک مرکزی است که موارد قانونی آن حل شده و در حال پیش‌روی است.

مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: ریال دیجیتال پروژه مهم بانک مرکزی و در حال پیش روی است به امید خدا به زودی فاز آزمایشی را به این سمت خواهیم برد که بانک‌های بیشتری در آن باشند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم ۵ تا ۶ بانک عملیاتی خواهند شد یعنی بانک‌های ما از ۳ به ۸ بانک افزایش پیدا می‌کند موارد قانونی هم خداروشکر در قانون جدید حل شده است. به امید خدا مشکل خاصی نیست و پروژه جلو می‌رود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که کدام بانک‌ها به سه بانک اضافه خواهند شد؟ عنوان کرد: بانک رفاه و پست بانک از جمله این بانک‌ها هستند که اضافه خواهند شد.

پیش از این محمدرضا مانی یکتا مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: سه بانک متصل به زیر ساخت ریال دیجیتال ملی، ملت و تجارت هستند. ریال دیجیتال خود ریال است یعنی دقیقا ذات ریال را دارد پشتوانه اسکناس بانک مرکزی و حاکمیت پولی کشور است ریال دیجیتال هم دقیقا همان اسکناس است فقط بجای اینکه کاغذ آن منتشر شود به شکل کاملا الکترونیکی ارائه می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۱۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
ریال دیجیتال درصورت جمع آوری پول خردوخریدشمش طلابعنوان پشتوانه میتواندبوجودآید.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۵۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
ارز دیجیتال در کل دنبا بصورت غیر دولتی مدیریت میشه .. با اینهمه هجمه از طرف بانک مرکزی و بانکهای دولتی ( بنگاه داران ملکی ) کلا ارز ریال با شکست مواجه خواهد شد . و هیچ استقبالی ازش نخواهد شد . یعنی با بانکهای ایرانی میخواهند ارز دیجیتال ریال رو مصادره و انحصار خود کنن . ....... ذ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
اسکل بازیه
فرقش با کارت بانکی مثل تفاوت موش یا موس هست
هر دو هویت ارسال کننده و دریافت کننده کاملا مشخصه
هر دو تو دنیای دیجیتاله
هر دو مصرف داخلی داره
هر دو ارزشون مثل پهنه، (ریال خودمون)
فقط اسمش خوبی داره
Germany
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
ريال واقعى چيه كه ديجيتالش چيزباارزشى باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
شت کوین جدید
آخرین اخبار