سرپرست فرمانداری کوهسرخ گفت: این شهرستان ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربعی فقط از سه دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمات درمانی و اورژانس سوانح برخوردار است.

رضا رافتی گفت: ۲۸ هزار و ۴۰۰ نفر زیرپوشش شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار دارند که ۲۲ هزار نفر از این تعداد در ۲۸ روستا سکونت دارند و بقیه ساکن "ریوش"، تنها شهر کوهسرخ هستند.

وی ادامه داد: شهرستان کوهسرخ کوهستانی و دارای مناطق سخت گذر و گردنه است از این رو دسترسی و ارائه خدمات درمانی به مناطق روستایی و جاده ای نیازمند ناوگان کافی و روزآمد آمبولانس است.

سرپرست فرمانداری کوهسرخ گفت: مشکل عمده دیگر شهرستان، تامین پزشک و کادر درمان برای بیمارستان و مرکز بهداشت شهید "برهان پناه"، به عنوان مهمترین مرکز درمانی کوهسرخ است و شرایط سخت تردد، جذب پزشک و به خصوص متخصص در این منطقه را دشوار کرده است.

رافتی افزود: به دلیل عدم تشکیل مجموعه هلال احمر در این شهرستان، مردم از خدمات بهداشتی و درمانی این مجموعه نیز بی بهره اند.

وی به وجود چند طرح بهداشتی و درمانی نیمه تمام در شهرستان اشاره و اضافه کرد: مرکز دیالیز پنج تن آل عبا نیز که توسط خیران در حال ساخت است و تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است برای تکمیل نیاز به تامین اعتبار ویژه دارد.

بخش کوهسرخ کاشمر در سال ۱۳۹۹ به عنوان یک شهرستان به مرکزیت شهر ریوش تشکل شد.

شهرستان کوهسرخ با ۲۸ روستا و حدود ۲۹ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شمال شهر کاشمر واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.