امام جمعه موقت تهران مطرح کرد؛

توطئه دشمنان برای ۱۱ اسفند

آیت الله خاتمی گفت: توطئه آینده دشمنان این است که ۱۱ اسفند (روز انتخابات) را به رفراندوم علیه نظامی اسلامی مبدل کنند.

همزمان با شام شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) یادواره ۱۷۹ شهید شهرستان کوهبنان و  ۷  شهید گمنام به همت ستاد برگزاری یادواره شهدای شهرستان کوهبنان در حسینیه سیدالشهدا (ع) برگزار شد. 

آیت الله سید احمد خاتمی  در این مراسم گفت: طبق ۷۵ روز در حقیقت روز و شب سختی بر مولا گذشت و  سخت‌ترین شب برای مولای متقیان شب شهادت گل مطهر نبوی بود.

وی ادامه داد: عمر بی بی دو عالم کوتاه بود  و ایشان ۱۸ سال  داشتند که ۹ سال در طفولیت، دوره‌ای در زندگی با مولا و دوره‌ای بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: ۷۵  یا ۹۵ روز دورانی بود که بی بی دو عالم از ولایت مداری گفت و در نهایت فدایی ولایت شد.

وی بیان داشت: حضرت زهرا (س) می‌دانست انتهای مسیری که می‌رود شهادت است؛ پس آرام نداشت؛ چون پیامبر اکرم (ص) این نوید را به او داده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بی بی دو عالم برای این‌که حربه را از دست دشمنان مولا بگیرد، آرام نگرفت و  از طرفی می‌خواست به پیروان پیامبر بفهماند در موضوع ولایت جای تقیه نیست و باید تا آخرین نفس مدافع ولایت بود.

وی بیان کرد: حضرت زهرا (س) مسیر را نشان داد که ولی را تنها نگذارید؛ بنابراین مردم باید به سراغ امام بروند؛ اما مردم آن دوران حضرت علی (ع) را تنها گذاشتند.

آیت الله خاتمی گفت: حضرت زهرا (س) به ما آموخت که در عرصه دین و ولایت ولی را تنها نگذارید و  فرزندش امام حسین (ع) نشان دادند که جای تقیه نیست.

وی بیان داشت: مردم ایران اسلامی در ۴۴ سال گذشته سنگ تمام گذاشنند؛ زیرا دین و ولایت را تنها نگذاشتند و در تمام عرصه‌ها خصوصا ۹ دی، جواب دادن به فتنه ۸۸، پایان دادن به اغتشاشات پاییز پارسال مردم وارد صحنه شدند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در جریان اغتشاشات گذشته، بدخواهان ناکام ماندند؛ زیرا مردم به آنان جواب منفی دادند؛ ولی توطئه‌ها ادامه دارد و  دشمنان تلاش دارند تا انتخابات در فضای سرد و بی رمق برگزار شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد: توطئه آینده دشمنان این است که ۱۱ اسفند را به رفراندوم علیه نظامی اسلامی مبدل کنند ؛ بنابراین باید هوشیار بود و  با حضور در انتخابات به میهن و وطن خدمت کنیم، چون مساله حضور در انتخابات مساله اول ما است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: با حضور مردم، باشکوه‌ترین انتخابات در ۱۱ اسفند برگزار خواهد شد؛ بنابراین باید نماینده‌ای که شیفته خدمت، گره گشای کار مردم، انقلابی و خدوم باشد انتخاب شود.

وی ادامه داد: عرصه انتخابات، مخصوصا انتخابات خبرگان مساله‌ مهمی است و  آن ها کسانی هستند که رهبر را انتخاب می‌کنند. 

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  راه و مسیر، عرفان و اخلاصش، همگی همانند حضرت امام (ره) هست و ایشان در فاطمیه روضه خوانی دارند؛ چون گره گشای مشکلات است.

وی  در بخش دیگری از سخنانش گفت: در جریان غزه کودکان بی گناه را کشتند؛ اما شعار ما این است که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و ام القرای جهان اسلام ایران است که از مردم مظلوم غزه حمایت می‌کند.

 آیت الله سید احمد خاتمی  تاکید کرد: ما تا آخرین نفر، نفس و قطره خون پای نظام اسلامی ایستاده ایم.

این مراسم با مداحی رحمان مهدی پور همراه بود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار