کتاب دبیرستان پاسداران قزوین حاوی سیره و بخشی از وصایا و نکات جالب زندگی شهدا به چاپ رسید.

کتاب دبیرستان پاسداران همراه با اسناد و تصاویر شهدای این دبیرستان به قلم حسن شکیب زاده پژوهشگر دفاع مقدس منتشر شده است.

دبیرستان پاسداران قزوین با تقدیم ۵۱ شهید در طول دوران دفاع مقدس یکی از دبیرستان‌های شاخص کشور است که در سطح استان بیشترین رزمنده و اعزام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را داشته است.

در مقدمه این کتاب و با عنوان دفاع مقدسِ پاسداران! آمده است: دانش‌آموزان استان قزوین نیز همانند همه عاشقان ایران و اسلام، جزو پیشتازان حضور در جنگ تحمیلی هشت‌ساله عراق علیه ایران بوده و با رشادت‌های بزرگی که از خود برجای نهادند، با تقدیم بیش از ۳۰۰ شهید و ده‌ها جانباز و آزاده، قهرمانان نامدار عرصه فرهنگ و شهادت شدند.

دبیرستان پاسداران قزوین که سال ۱۳۲۸ هجری شمسی تأسیس شد با فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی گسترده‏ای که داشته و دارد، یکی از دبیرستان‌های شاخص و فعال استان قزوین به شمار می‌آید که هم اکنون بسیاری از پزشکان، مهندسان، مسئولان شهری قزوین و شماری از چهره‌های صاحب‌نام عرصه‌های علمی، هنری، فرهنگی و ادبی کشور از جمله فارغ‌التحصیلان این دبیرستان به شمار می‌آیند.

این دبیرستان که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نام شهید علی میهن‌دوست تغییر نام یافت، سرانجام در سال ۱۳۶۰ و به‌واسطه حضور گسترده رزمندگان این دبیرستان در مناطق جنگی، به نام دبیرستان پاسداران نام‌گذاری شد که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس صد‌ها دانش‌آموز این دبیرستان در مقاطع مختلف به جبهه‌های نبرد اعزام شدند که با تقدیم بیش از ۵۱ شهید و ده‌ها جانباز، به‌عنوان یکی از دبیرستان‌های شاخص کشور به‌ واسطه کثرت اعزام و تقدیم شهید و جانباز مطرح شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار