اختصاص دادیار ویژه برای اعتراض به آرای برائت در محاکم و تقویت دفاع از کیفرخواست

دادستان مرکز گلستان گفت: با تقویت دفاع از کیفرخواست و اختصاص دادیار ویژه اعتراض به آرای دادگاه‌ها توانسته ایم نتایج خوبی در این زمینه بدست آوریم.

محمود اسپانلو در مراسم تجلیل از قضات دادسرای مرکز استان گفت: یکی از وظایف دادستانی که با اولویت در استان دنبال می‌کنیم پیگیری حقوق عمومی است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب، علاوه بر این که به موقع برای مسئولان و کسانی که به حقوق عمومی دست اندازی می‌کنند، اعلام جرم می‌کنیم در دادگاه‌ها نیز با استقرار یکی از دادیاران توانمند تا زمان رسیدن به نتیجه، پیگیریم.

دادستان اسپانلو افزود: با استقرار این دادیار در زمینه حقوق عمومی، دفاع از کیفرخواست در محاکم تقویت شد و بخش حقوق عمومی از چشمان تیزبین همکاران ما دور نمی‌ماند و درصورت صدور رای برائت هم با اعتراض به ارا از طریق دادگاه تجدیدنظر موضوع پیگیری می شود.

او گفت: امسال ۳۲ مورد اخطار حقوق عامه به اداره‌های استان صادر کرده ایم که در نتیجه آن مشکل مردم حل شد.

او افزود: اگر در نتیجه این اخطارها، اداره‌ها برای حل مشکل اقدام نکرده باشند برای متولیان، اعلام جرم می‌کنیم و پرونده ترک فعل تشکیل می‌دهیم.

دادستان مرکز استان گفت: با تلاش همکاران ما در دادسرای گرگان، امسال ابلاغ الکترونیک از ۸۶ درصد به ۹۹ درصد رسیده است.

محمود اسپانلو افزود: در هشت ماهه امسال درخواست‌ها و مشکلات بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در روز‌های ملاقات مردمی بررسی کرده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.