متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: سومین بیمار مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در امسال در این شهرستان شناسایی و درمان شد.

زهرا منتصری متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به شناسایی و درمان سومین بیمار مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در امسال در این شهرستان، اظهار کرد: این بیمار با سابقه تماس با دام و علائم تب و لرز، سردرد، تهوع، درد عضلات، درد شکم، کبودی پوست به علت خون مردگی، وجود خون در مدفوع، کاهش پلاکت و گلبول‌های سفید خون در بیمارستان ولیعصر (عج) بستری شده و درمان اختصاصی بیمار با معاینه و مشکوک شدن به بیماری تب کریمه کنگو شروع شد.

او ادامه داد: پس از تایید قطعی بیماری توسط انستیتو پاستور تهران، درمان اختصاصی بیمار ادامه یافت و بیمار پس از ۱۰ روز بهبود یافته و ترخیص شد.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: با توجه به انتقال بیماری از دام به انسان، سابقه تماس بیمار با دام درتشخیص بیماری توسط پزشک اهمیت بسزایی دارد.

او بیان کرد: این بیماری در دام بدون علامت، اما در انسان می‌تواند حاد و کشنده باشد، اما با رعایت یکسری نکات به ویژه در فصول معتدل و گرم سال قابل پیشگیری است.

منتصری اضافه کرد: نگهداری گوشت حداقل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال در دمای ۴ درجه سانتیگراد باعث از بین رفتن ویروس می‌شود.

او گفت: این سومین بیمار مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در امسال است که با تشخیص بموقع کادر درمان، تحت مراقبت و درمان دارویی قرار گرفت و پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص شد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۴۹ کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار