مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش آموزان کردستانی با درخشش در مسابقات کشوری در تابستان امسال، موفق به کسب عنوان هفتم کشور و رتبه اول قطب یک شدند.

هاشم ناظمی‌جلال مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: فدراسیون ورزش دانش آموزی ارزیابی و رتبه‌بندی استان‌های کشور در مسابقات ورزشی را در دو بخش قطبی و کلی اعلام کرد که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در قطب ۱ کشور، کردستان موفق به کسب عنوان اول شده است.

وی افزود: در ارزیابی کلی که با محاسبه امتیازات تمام استان‌ها صورت گرفت، کردستان با ۹۳۱ امتیاز و کسب ۴۰ مدال رنگارنگ توانست به جایگاه هفتم کشور دست یابد که با توجه به شاخص هایی، همچون سرانه فضای ورزشی، جمعیت دانش آموزی و تعداد معلمان تربیت بدنی، این رتبه نشان دهنده وجود مربیان توانمند و دانش آموزان مستعد در رشته‌های مختلف ورزشی می‌باشد.

ناظمی جلال با اشاره به نقش مسابقات ورزشی در ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و نیز شناسایی دانش آموزان با استعداد گفت: مسابقات ورزشی در آموزش و پرورش در چهار سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود و تلاش شده هر دو بعد کمی و کیفی در برنامه ریزی این بخش مدنظر قرار گیرد.

وی کسب این موفقیت را مرهون تلاش و زحمات مربیان، سرپرستان و معلمان تربیت‌بدنی دانست و گفت: معاونت تربیت‌بدنی و سلامت و هیأت ورزش دانش‌آموزی با برنامه‌ریزی مشخص و هدفمند و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود نقش ویژه‌ای در کسب این جایگاه داشته‌اند.

ناظمی‌جلال نتایج ارزیابی‌های اعلام شده را ماحصل موفقیت‌های دو بخش فنی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در کنار کسب نتایج فنی مناسب، در بخش فرهنگی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که باید در همه برنامه‌ها پیوست فرهنگی برای تربیت متناسب با اقتضائات نسل آینده مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.