رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد:

سویه جدید کرونا یا آنفلوآنزا در خراسان رضوی گزارش نشده است

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: تاکنون ویروس جدیدی از سویه‌های کرونا یا آنفلوآنزا در کشور و استان خراسان رضوی گزارش نشده است.

علیرضا صداقت رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: این روز‌ها والدین و خانواده‌ها در خصوص شیوع آنفلوآنزا نگرانی‌هایی دارند و توصیه‌های زیادی توسط مجامع علمی پزشکی کشور صورت می‌گیرد که توجه به مراقبت‌ها در این زمینه ضروری است.

وی ادامه داد: ویروس کرونا چند سالی در دنیا به صورت همه‌گیر خود را نشان داد و خسارات زیادی وارد کرد، اما آنفلوآنزا سال‌ها است به صورت فصلی بیماری‌زایی می‌کند که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: آنفلوآنزا قدرت همه‌گیری بسیار بالایی دارد و به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، بنابراین ما همچنان باید در مرحله اولیه مراقبت یعنی مراقبت از خود و دیگران باشیم.

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیرامون استفاده از ماسک در مجامع عمومی و مکان‌های سرپوشیده با توجه به آمار‌های موجود تاکید کرده است و در محیط‌های عمومی باید از ماسک استفاده کنیم.

صداقت با اشاره به اینکه آنفلوآنزا یک بیماری فصلی بوده و انواع مختلفی دارد و نیز قدرت انتشار و انتقال آن بسیار بالا است، ادامه داد: وظیفه نخست ما حفاظت فردی برای پرهیز از ابتلای دیگران است.

وی با اشاره به اینکه سرفه، آبریزش بینی، خستگی، کوفتگی، ضعف، بدن‌درد و عضله‌درد از جمله علائم آنفلوآنزا است، گفت: به محض شروع علایم بایستی درمان آغاز و مراقبت‌ها در سطح خانواده، تماس‌های فردی و شغلی رعایت شود.

این پزشک متخصص اورژانس بیمارستانی گفت: هم اکنون بیماران بد حال مبتلا به آنفلوآنزا و بستری در بیمارستان‌ها عموما سالمندان و یا افراد دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

وی با بیان این که ویروس آنفلوآنزا بسته به شرایط ایمنی بدن می‌تواند بیماری‌زایی در حد کرونا ایجاد کند و نباید در این زمینه ساده‌انگاری شود، ادامه داد: هم اکنون در بیمارستان‌ها و بخش‌های آی‌سی‌یو بیمارستانها، برخی از بیماران مبتلا به آنفلوآنزا بستری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.