اجرای عملیات آبخیزداری استان مرکزی در ۳۵۰ هزار هکتار هدفگذاری شد

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: اجرای عملیات آبخیزداری در ۳۵۰ هزار هکتار از زمین‌های حوزه آبخیز این استان هدفگذاری شد.

رضا عظیمی معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت:  اجرای عملیات آبخیز در این زمین‌ها بر اساس امضای تفاهم‌نامه بین اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با قرارگاه امام حسن(ع) در مدت سه سال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات آبخیزداری شامل گابیون بندی، خشکه چین، بند خاکی، بند سنگ و ملات، پخش سیلاب، نهال‌کاری، بذرکاری، تراس بندی و بانکت بندی در این مدت در ۳۶ حوزه آبخیزداری در تمامی شهرستان‌های استان مرکزی اجرا می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات آبخیزداری در طرح « آبخیز تا جالیز » در این مدت از بالا دست حوزه آبخیز تا بالا دست قنوات استان انجام می‌شود.

عظیمی گفت: پیش‌بینی شده با اجرای این طرح، ظرفیت مدیریت ذخیره و کنترل ۳۵ میلیون متر مکعب از روان‌آب‌های سطحی استان مرکزی در مدت سه سال به ظرفیت کنترل سیلاب و روان‌آب‌های سطحی این استان افزوده شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.